Szeretünk szomszédolni

Akt.:
Szeretünk szomszédolni
© Fotó: Pixabay
Hajdú-Bihar – Hét éve töretlen a bővülés a külföldiek magyarországi utazásaiban: több a beutazás, növekedik a költés.

A szálláshely-szolgáltatás, vendéglátás mint gazdasági ág 2016-ban 515 milliárd forinttal járult hozzá a nemzetgazdaság összteljesítményéhez, ami a bruttó hozzáadott érték 1,7 százalékát jelentette hazánkban.

Egyébként elmondható, hogy a turizmus a világgazdaságnak is húzóágazata, ugyanis a világ országaiban együttesen 2017-ben a külföldről érkező turisták száma elérte az 1 milliárd 322 milliót, ami 7 százalékkal volt több, mint 2016-ban, ez az elmúlt hét év legnagyobb növekedésének számít.

Csehország után a négyekben

A globális turizmus több mint felét (51 százalék) adó – Európa mellett Ázsia egy részét is lefedő – Európa turisztikai régió idegenforgalma jelenti, ami az átlagnál nagyobb mértékben, 8 százalékkal bővült – derül ki a KSH kiadványából, amely hazánk statisztikai adatokkal megragadható társadalmi és gazdasági helyzetét mutatja be 2017-re vonatkozóan. Az előzetesnek számító adatok alapján az Európai Unióban a kereskedelmi és a nem üzleti célú szálláshelyek vendégéjszakáinak száma megközelítette a 3,3 milliárdot, ami 5,1 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest. A visegrádi országok mindegyikében az uniós átlag felett bővült az eltöltött vendégéjszakák száma, Csehország (7,7 százalék), Magyarország (6,3 százalék), Szlovákia (5,9 százalék), Lengyelország (5,1 százalék) a sorrend.

Mehetünk akár Amerikába is

Bővült a hazánkba irányuló külföldi utazások száma: más nemzetiségű állampolgárok összesen 55 millió utazást tettek Magyarországra, ami 3,9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Legtöbben Európából, az Unióból jönnek, magas a szomszédos országokból érkezők aránya: Ausztriából (15 százalék), Szlovákiából (19 százalék) és Romániából (21 százalék) – derül ki a KSH anyagából.

grafika_Több napra igen szeretünk utazni | Grafika: Napló

A magyarok 2017-ben több mint 20 millió alkalommal látogattak külföldre. A legjelentősebb célországok Ausztria és Szlovákia, a külföldi utazások több mint fele ezekbe az országokba irányult. Az egynapos utazások csaknem mindegyike, a többnaposaknak pedig közel fele valamelyik szomszédos országba tett látogatás volt. Átlagosan 2-3 napot töltöttünk egy utazáson. A hosszabb külföldi utak két legkedveltebb úti célja a kontinensen belül Ausztria és Németország, azon kívül pedig az Amerikai Egyesült Államok.

BB


„Főváros-központúság”

A hazai regisztrált fesztiválok legfontosabb jellemzőiről a Magyar Fesztivál Szövetség közöl statisztikákat. 2014 és 2017 között 314 fesztivált regisztráltak. Ezek a programok – a 2017 elején közölt adatok szerint – együttesen 2100 napon keresztül szórakoztatták az összesen 4,8 millió fős közönséget. A 7800 belépős program mellett 11 ezer eseményen ingyen vehettek részt a látogatók. A fesztiválok együttesen 9 milliárd forintnyi összegből gazdálkodtak, egy rendezvény átlagos költsége 29 millió forint volt. Jellemző a főváros-központúság, minden 5. fesztivál helyszíne Budapest volt. A regisztrált fesztiválok több mint egyharmadát kevesebb mint 7,5 millió forintból rendezték meg, míg egytizedük 100 millió forint feletti összegből gazdálkodott.


Fotó: Pixabay
Budapest - Tavaly többet költöttek a magyarok nyaralásra, mint egy évvel korábban, és a válaszadók kétharmada szerint fontos, hogy az utazásra szánt kiadásait ne hitelből vagy kölcsönből finanszírozza - derült ki az Intrum legfrissebb európai fogyasztói fizetési jelentéséből, amelyet hétfőn juttatta...

A toplista kilencedik helyén áll a cívisváros, melynek egyik leginkább turistacsalogató rendezvénye a Debreceni Virágkarnevál
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - Több mint 13 százalékkal bővült a hazai turizmus a második negyedévben. Két négynapos és egy háromnapos hosszú hétvége esett a második negyedévre, ami élénkítően hatott a belföldi turizmusra: a 13 százalékot is meghaladta a bővülés a második negyedévben ...