Szép fejlődési pálya előtt a város

Napló TOP 100 Klub találkozó a Trans-Sped Kft-nél
Napló TOP 100 Klub találkozó a Trans-Sped Kft-nél - © Fotó: Matey István
Debrecen – Minden tekintetben európai középvárossá kell fejleszteni Debrecent.

E cél köré fonódik a hajdúsági megyeszékhely következő évekbeli fejlesztési stratégiája és ebben számít a vállalkozások ötleteire, javaslataira, közreműködésére a városvezetés – derült dr. Papp Lászlónak, Debrecen polgármesterének előadásából, amelyet a Napló TOP 100 Klubjában tartott csütörtök este. Az összejövetelt ezúttal – a klub régi tagjának számító cég meghívására – a fennállása 25. évfordulóját idén ünneplő, a logisztikai szolgáltatások terén országosan is meghatározó Trans-Sped Kft. debreceni telephelyén rendeztük.

Ipari és egyéb parkok

– A megyei jogú városok közül Debrecen kapta a legnagyobb összeget – 43 milliárd forintot – a területfejlesztési operatív program keretében. A Brüsszellel kötött megállapodás forrásfelhasználás alappillére a gazdasági élet versenyképesebbé tétele – hangsúlyozta a városvezető, majd részletezte, hogy az összeg közel 30 százalékát az ipari infrastrukturális beruházásokra fordítják.

Ezek között kiemelt helyen szerepel egy 600–700 hektáros új ipari park létesítése, amelyet akár egészben, akár területekre osztva hasznosítani lehet. – Debrecen jelenlegi ipari parkjainak hasznosíthatósága véges, éppen ezért időszerű egy új ipari zóna kialakítása – indokolt dr. Papp László.

Ugyancsak jelentős aránnyal – közel 20 százalékkal – szerepel az operatív program keretében érkező pénzekből a népesség megtartást segítő, a kevésbé fejlett városrészek támogatása. A Dobozi kertben és a Nagysándor-telepen egyebek mellett közösségi tereket alakítanak ki, iskolákat újítanak fel. A város többi lakótelepén több 100 millió forintból utakat, járdákat, parkokat és játszótereket tesznek rendbe.


Fotó: Matey István Fotó: Matey István ©

Még több utas

– Szeretnénk Debrecent az ország innovációs központjává tenni, mi több, ezt nemzetközi szintre emelni. Ehhez megvannak a külföldi kapcsolataink – jelentette ki a polgármester. – Debrecen gazdasága már most is több lábon áll. A kormány egyébként támogatja az innováció keretében megvalósuló egészségipari, valamint az elektronikában tervezett fejlesztéseinket. Minderre 5 milliárd forint áll jelenleg rendelkezésre. A fejlesztésnek ebben a szakaszában a nagyobb cégekre tudunk támaszkodni, ugyanakkor várjuk a gazdasági társaságok ötleteit, javaslatait.

A városfejlesztésben kiemelt szerepet kap a reptér fejlesztése – derült ki az előadásból. A kormány és a város együttműködési megállapodása keretében 1,2 milliárd forint érkezik a légikikötő fejlesztésére, minekután a debreceni reptér egy kategóriába kerül a Liszt Ferenc repülőtérrel. Rendbe teszik a kifutópályát, valamint a már meglévő járatok mellé 2016-ban csatlakozhat egy müncheni útvonal is, amellyel lényegében Debrecen egyetlen átszállással a világ bármelyik jelentős városából elérhető lesz. A mostani 170–180 ezres évi utasszám 2016 végére 300–350 ezerre emelkedhet, néhány év múlva pedig elérheti a félmilliót. Ennyi utashoz pedig szükséges a főpályaudvar megépítése, ami a maga nemében egyedülálló lesz, valamint elkészítése a város építőipara számára jelent nagy kihívást. Év végére meglesznek a kiviteli tervek, jövőre kezdődhet a munka. Mindez a gazdasági tárgyalásokkor komoly verseny­előnyt jelent majd Debrecennek.

HBN–KZS


Egyedüli lesz a régióban

2017-ben mindenképpen, de előállhat az a helyzet is, hogy az igények kielégítésére már 2016 őszén megkezdheti működését az angol nyelvű oktatási központ, amelynek végső helye egy új épületegyüttesben, minden bizonnyal Pallagon lesz – foglalta össze az oktatásban történő fejlesztés egyik szegmensét dr. Papp László. Mint mondta, a város fejlesztése, fejlődése hatására külföldről akárcsak időlegesen idetelepülő családok gyermekei tanítására létre kell hozni ezt a nemzetközi oktatási rendszerbe illeszkedő központot. Ebbe egyébként a városból, sőt, a távolabbi környékről is be lehet majd iratkozni.​








hirdetés