Szájukra vették ByeAlex Kedvesét, de drukkolnak

Kerekasztal-beszélgetést tartottak a ByeAlex jelenségről a Debreceni Egyetemen
Kerekasztal-beszélgetést tartottak a ByeAlex jelenségről a Debreceni Egyetemen - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – Nem mindig az orrunk elé tolt, tökéletesnek vélt sztárjelölt a nyerő.

ByeAlex szerethető, hiteles figura, ráadásul jókor volt jó helyen, pedig nem is akart ott lenni – ezek a következtetések vonhatók le a jelenséggé vált hipszter fiúról szóló kerekasztal-beszélgetésből, amelyet a Debreceni Egyetemen tartottak hétfőn.

Nem agyalta túl

Alex nem akart indulni A Dalban, pedig ez remek lehetőség egy fiatal zenésznek. Amikor bekerült a harmincba, felhívtam és azt kérdeztem: Nagyon utálsz? – mesélte mosolyogva Bérczes Ádám, a CLS Music Kft. felelős kiadója, aki eleinte lemezkritikákat kapott Alextől, majd megérkezett a saját szerzemény.

A művet pedig – mondta Kálai Sándor, a Debreceni Egyetem adjunktusa – remekül kiegészítette Zoohacker remix utómunkája.
Czirják Zoltán kürtművész, billentyűs szerint a magyar előválogatóra több előadó Eurovízió-kompatibilis dallal készült, egyeseknek azonban stílusidegen volt a saját száma. A magyarokat képviselő fiatalember írt egy szép lírai dalt és őszintén, szívből elénekelte, nem gondolva arra, hogy ennek a szerzeménynek a nemzetközi közönség tetszését is el kell nyernie, érdekes, hogy ennek ellenére ő tükrözi hazánk zenei „kínálatát” az európai országok között – mondta a Woodland zenekar tagja, aki annak a véleményének is hangot adott, hogy a kisvárdai születésű fiatal hangi adottságai nem kiemelkedőek. Ezzel senki sem vitatkozott a jelenlévők közül, ám arra számos elmélet született, hogy a malmöi induló mivel nyerte el a 244 ezer szavazó negyven százalékának tetszését.

Nem rágógumi

Márta Alex egy szerethető figura, hiteles és divatos a maga kedves manódesign-jával együtt. A Kedvesem nem egy egyszer használatos rágógumi, hanem egy egyszerű, fülbemászó, de felfedezhető dal, amelyben a szerző filozófus beállítottsága és visszahúzódó, intelligens személyisége, valamint tiszta szándéka is rejlik – tárta fel a népszerűség érzelmi oldalát Dávid Imre pszichológus. Másrészt érezhető a zsűri véleményével szembenő, egyfajta népakarat érvényesülése. A „csak azért is” élmény – folytatta – gyakran erősebb, mint az orrunk elé tolt, képzett, minőségi énektudással rendelkező „celeb” tökéletessége iránti szimpátiánk.

A felelős kiadó ezt megerősítette: Alex-szel tudatosan válogatják a megjelenések fórumát, nagyon vigyáznak a hitelességre, senkire sem akarják ráerőltetni azt az irányt, amelyet az énekes képvisel. A jövőt a blogírásban és közösségi oldalakban látják, hiszen itt mélyebb gondolatkifejtésbe bocsátkozhat a zeneszerző.

Antihősöket akarnak

Megjósolhatatlan a május 14-én kezdődő Eurovíziós Dalfesztivál végkimenetele – vélekedett Guld Ádám popkultúra kutató, szerinte a közönség nem homogén massza, nehéz vizsgálni, hogy ki mi alapján szavaz egy-egy énekszámra. Nem ritka az „antihősök” éltetése, jó példa erre a vitathatatlanul minőségen aluli, de annál kedvesebb orosz asszonykórus, amely a második helyig dalolta magát. Szempont lehet az egyszerűség, a kellemes dallam, a mondanivaló, de az előadó személyiségétől, megjelenésétől sem tud elvonatkoztatni a szavazó.

A szerény Márta Alex Kedvesét sokan sokféle ízzel vették a szájukra hétfőn, de abban mindenki egyetértett: szurkolnak a sikerért.

HBN-HABE


Hétfőn a ByeAlex-jelenség a téma az egyetemen

Debrecen – Az egyetemisták már értékelik is, ami feltűnik: a DE Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszéke médai szakhetének keretében hétfőn 12 órától szakértők részvételével a ByeAlex-jelenségről tartanak kerekasztal-beszélgetést a főépület XI. tantermében.