Szabályozni kell-e a reklámokat?

Szabályozni kell-e a reklámokat?
© Fotó: unideb.hu
Debrecen – Folytatódik a Debreceni Egyetem ismeretterjesztő előadássorozata, a Science Café, melynek kilencedik alkalmán a reklámokról lesz szó.

– A reklámok a gazdasági élet szükségszerű velejárói, a mindennapi élet részei. Jellegüknél fogva természetszerűen túlzók, optimista szemléletet hirdetnek, és zömében a termék előnyeit mutatják csak be – mondja Pribula László, az Állam- és Jogtudományi Kar egyetemi docense.

A tanszékvezető úgy véli, éppen ezért a reklámoktól nem várhatók el azok a szigorú követelmények, amelyek egy semleges tájékoztatás esetében alapvető feltételek. Ugyanakkor a reklámozás szabadsága sem terjedhet odáig, hogy a fogyasztókat megtévessze, döntéseiket tisztességtelenül befolyásolja, egyes célcsoportok bizalmával visszaéljen vagy meg nem engedett eszközöket alkalmazzon. A jogi szabályozást ez a kettősség különlegesen érzékeny kihívás elé állítja.

A reklámozásban közreműködő szakemberek, a megszólított közönség és a téma iránt érdeklődők számára hasznos és tanulságos a reklámozás korlátaira vonatkozó szabályozás rövid áttekintése. Erre teremt lehetőséget május 27-én, szerdán 17 órakor Pribula László Szabályozni kell-e a reklámokat? című előadása a Fórum bevásárlóközpont Libri könyvesboltjában.

– unideb.hu –



Sporthírek






hirdetés