Sokat költ élelmiszerre a hazai fogyasztó

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Getty Images
Debrecen – Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma értéket tekintve öt százalékkal nőtt.

Továbbra is nagy a magyar fogyasztók vásárlási kedve a legutóbbi tizenkét hónap trendjei alapján. Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma ugyanis értéket tekintve öt százalékkal emelkedett, mennyiség szempontjából pedig néggyel egy év alatt.

Átlag felett

A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória a kiskereskedelemnek 1465 milliárd forint bevételt hozott tizenkét hónap alatt. Értéket tekintve átlag felett bővült a legnagyobb forgalmú tíz kategória piaca között a sajt tíz, a szénsavas üdítőital öt, az ásványvíz hét, a gyümölcslé tizenkettő, a tejföl 10 százalékkal, egyik tizenkét hónapos időszakról a másikra. Rajtuk kívül figyelemre méltó, kétszámjegyű növekedést ért el például a vodka és a praliné, valamint az energia- és sportital. Mennyiség szempontjából a top tíz kategória közül átlag felett emelkedett a szénsavas üdítőital, míg a gyümölcslé bolti eladása hét százalékkal nőtt.

Méret szerint

Az eladási helyek piaci pozíciójával kapcsolatban megállapítható, hogy az élelmiszer-kiskereskedelem koncentrációja nem nőtt 2013. december-2014. november között. A hagyományos, 200 négyzetméteres és kisebb boltok stabilan tartják 26 százalékos piaci részesedésüket, érték szempontjából. Ahogyan a 201-400 négyzetméteres üzletek nyolc százalékos mutatója sem változott. Viszont a 2500 négyzetméternél nagyobb egységek részaránya 30 százalékról 28-ra csökkent, értéket tekintve, tizenkét hónap alatt. A szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna piaci részesdése viszont emelkedett.

HBN








hirdetés