Schumi nem veszített tempójából

Schumi nem veszített tempójából
Debrecen – Teszt a lelke mindennek, de legalábbis a Forma–1-es autóknak az előszezonban: a száguldó cirkusz befejezte téli álmát, és február elsején megkezdődött a felkészülés a március közepén induló idényre.

Több csapat részvételével a spanyolországi Valenciában tesztelték a 2010-es világbajnokságra épített járgányokat hétfőtől szerdáig.

A tesztek egyelőre Ferrari-sikerekkel zárultak, hiszen az első két napon a hungaroringi balesete után visszatérő Felipe Massa érte el a legjobb eredményt, szerdán pedig a tűzpiros autóban debütáló kétszeres világbajnok, Fernando Alonso volt a leggyorsabb. A legnagyobb érdeklődés azonban Michael Schumacher szereplését kísérte, aki három év kihagyás után idén a Mercedes színiben tér vissza a gyorsasági autósport királykategóriájába. A hétszeres világbajnok lényegében azonnal felvette a ritmust, az első napon a harmadik helyen végzett, szerdán pedig ugyancsak harmadik lett (a keddi napot kihagyta). Csapattársának, Nico Rosbergnek a jelek szerint még szoknia kell új helyét, hiszen a fiatal német kedden csaknem eltévedt a boxutcában, és majdnem volt istállójánál, a Williamsnél kötött ki – a Mercedes helyett…

Először F1-es autóban

A Renault a lengyel Robert Kubica mellé az orosz Vitalij Petrovot szerződtette, a 25 éves autóversenyző szerdán ült először Forma–1-es kocsiban. A kelet-európai tehetség a Williams újoncával, Nico Hülkenberggel állt csatában, ám végül sikerült jobb időt elérnie a németnél. Kubica egyébként úgy vélekedett, valamelyest változtatnia kell saját vezetési stílusán a Renault-hoz. A Toro Rosso idén először épített teljesen önállóan autót – a szabályok értelmében már nem használhatták a testvércsapat, a Red Bull „mankóját” –, Valenciában előbb Buemi, majd Alguersuari próbálhatta ki a négykerekűt. Pályára gördültek az új McLarenek is, mind Hamilton, mind Button „megkóstolhatta” a járgányt. Előbbi bizakodóan nyilatkozott az autóról.

Tömegek a lelátón

Szerdán három világbajnok gyakorolt Valenciában – Schumacher, Alonso és Button –, ráadásul három spanyol versenyző volt a pályán – Alsonsón kívül a BMW Sauber által szerződtetett Pedro de la Rosa és Alguersuari –, így a tesztek iránt amúgy is nagy érdeklődést mutató spanyolok szerdán különösen nagy számban zarándokoltak ki a helyszínre. Több mint 36 ezren tekintették meg a tréninget… A nap egyik furcsa pillanata az volt, amikor De la Rosa és Hülkenberg összeütköztek az aszfaltcsíkon. A Williams kár nélkül megúszta a karambolt, ám a Saubert kezelésbe kellett venniük a szerelőknek.

A jövő héten ugyancsak az ibériai országban, mégpedig Jerezben folytatódnak a tesztek.

Bemutatkozás a világhálón

Sorra mutatják be a Forma–1-es csapatok autóikat ezekben a hetekben. Szerdán az újonc Virgin istálló kocsiját leplezték le. A jármű digitális tervezéssel – kizárólag CFD-technológiával –, szélcsatorna nélkül készült. A tervek szerint interneten követhető, digitális prezentáció keretében tárták volna a négykerekűt a nagyközönség elé, ám a technika ördöge közbeszólt, s a világhálón csak késve lehetett megtekinteni a képeket.

Az istálló vezetői elmondták, egyelőre a megbízhatóság és a biztonságos működés a célkitűzésük, s megpróbálnak az újonccsapatok közül a legjobb lenni. Aztán kezdhetik javítani az autó teljesítményét…



További hírek a haon-sportoldal kategóriából






hirdetés