Rendben folyik az új metrószerelvény tesztelése

A tesztelés, így az utolsó tartampróba célja az, hogy a prototípus szerelvény esetleges, felszínre kerülő hibáit a szakemberek kiszűrjék, azokra fény derüljön még a forgalomba helyezés előtt – szögezte le pénteki közleményében a Budapesti Közlekedési Részvénytársaság.

A cég ezt azzal kapcsolatban közölte, hogy sajtóhírek szerint több fontos berendezés is meghibásodott a BKV által tesztelt új metrószerelvényeken.

A megjelent hírekkel ellentétben az Alstom prototípus jármű utolsó tartampróbája elfogadható teszteredményekkel, hiteles mérésekkel és rendben zajlik – közölte a BKV.
A közlemény szerint valóban számos hiba felszínre került az elmúlt hónapokban, amelyeket a gyártó azóta kijavított. A közlemény kitér arra: a BKV csak tökéletesen működő, műszaki szempontból kifogástalan járműveket vesz át.

A tűzjelző, az ajtónyitó és több más fontos berendezés is meghibásodott a BKV által tesztelt új metrószerelvényeken – írta pénteki számában a Blikk. A lap szerint a BKV és az Alstrom azért próbálja a hibákat eltitkolni, mert ha kiderülne, akkor a gyártó cég elbukná a 60 milliárdos megrendelést, a budapestieknek pedig még évekig a régi orosz metrószerelvényekkel kellene járniuk.

– Független HÍrügynökség –