Rekordszinten van a fogyasztói bizalom

Budapest – Befolyásolja a fogyasztók hangulatát egyebek mellett az is, hogy mi aggasztja őket.

Ebből a szempontból a magyarok gondjai az átlagtól eléggé eltérnek – állítja Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója. Kimagasló mértékben nőtt a magyar fogyasztók bizalmi indexe a másodikról a harmadik negyedévre, és ez a mostani érték már a globális válság előtti időszakot idézi.

Minden relatív

A magyarországihoz hasonló vagy nagyobb arányú növekedést a második negyedévről a harmadikra még hat országban mértek: Horvátországban, az Egyesült Királyságban, Észtországban, Brazíliában, valamint Thaiföldön és Hongkongban. Ha az európai fogyasztói bizalom átlagának tükrében a visegrádi négyek többi országának és Romániának a mutatóit nézzük, akkor listavezető a csehek, őket követik a lengyelek, s románok, valamint a szlovákok. A bizalmi index három összetevője közül a magyar fogyasztók a harmadik negyedév során legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg. Azokat ugyanis minden negyedik válaszadó látja kitűnőnek vagy jónak a következő tizenkét hónap során. Jelentősen javult hazánk fogyasztóinak vásárlási kedve. Immár a megkérdezettek 23 százaléka tartja a felmérés időszakát megfelelőnek arra, hogy beszerezze mindazt, amire szüksége van, ha figyelembe veszi az árakat és a pénzügyi lehetőségeit. A munkahelyi kilátásokat pozitívnak a megkérdezést követő tizenkét hónapban a magyar válaszadók 19 százaléka tartja.

HBN








hirdetés