Reklámok

Kétségtelen, hogy manapság a jó bornak is kell cégér, azaz egy kiváló minőségű terméket sem árt a lehető legtöbb fórumon bemutatni, ha azt minél nagyobb számban szeretné értékesíteni a készítője. Ez rendben is van, de azért ajánlatos tájékozódnia a potenciális vevőnek, hogy mégis, milyen terméket akarnak eladni neki a legkülönfélébb, csalogató reklámok bevetésével. Kenyeres Ilona írása.

Sajnos egyértelműen az emberi hiszékenységre épít sok, interneten, vagy más fórumon terjedő tájékoztató, amelyek közül például úgy hirdetnek egy bizonyos ránctalanító krémet, hogy azt sugallják, aki azt magára keni, 2 perc alatt 10 évet fiatalodik! A reklámozó részéről természetesen ez a kijelentés az átverés csimborasszója, azok pedig, akik ezt el is hiszik, és annak reményében vásárolják, vagy rendelik meg ezt a csodakencét, hogy valóban babapopsi finomságú lesz a bőrük, hát, bizony, ők finoman szólva is, naivak. Vagy itt egy másik reklám, mely szerint „Egy gyümölcs lefogyasztja! Egye egy hétig, és az eredmény látható lesz!” Majd jönnek a gyümölcs hatékonyságát fényképekkel illusztráló „példák”: ez és ez ennyi és ennyi kilogrammról fogyott 20-30-40 stb. kilót, mert ezt ette – amiről mint később kiderül, nem is gyümölcs, hanem egy kapszula, mely „100 százalékos természetes összetevőkből áll”. Hát persze! És akkor egy gyümölcs hány százalékos természetes összetevőkkel rendelkezik vajon? A 90 napra elegendő kapszulát pedig csak most, csak 22 ezerért megkapja a 40 ezres eredeti ár helyett az, aki gyorsan megrendeli! És természetesen ott mosolyognak a beépített hölgyek, akik saját példájukkal igazolják a termék nagyszerűségét az „ilyen volt, ilyen lett” típusú fotókkal. A nevük pedig aszerint változik, hogy éppen melyik országban hirdetik a terméket, milyen nemzetiségű, fogyni vágyó hölgyeket akarnak megnyerni – vagy inkább átverni vele. Így Magyarországon értelemszerűen jól csengő magyar neveket adnak a láthatóan nem honi környezetben készült fotón szereplő – azaz nem magyar – hölgyeknek. Szeretnék én azért néhány szót váltani mondjuk egy Kovács Máriának nevezett hölggy­el, aki olyan látványosan lefogyott ettől a kapszulától. Igencsak meglepődnék, ha összejönne a találkozás! Sorolhatnám a példákat a végtelenségig, de végül már csak egy hétköznapi, így szinte mindenkit érintő „ajánlatot” osztanék meg. A kávéfőzéshez például nagyon ajánlanak egy vízlágyító berendezést is, mivel a kávé csak úgy az igazi, nem pedig azzal a fránya csapvízzel! Akinek nincs vízlágyítója, az pedig alacsony ásványi anyag tartalmú vizet vegyen, ami bármelyik hipermarketben megtalálható. Szóval, jól meg kell gondolnunk azt is, milyen „alapanyagból” főzzük a kávét – a sima csapvíz ugyanis ezek szerint csak szomjoltásra való! Azért az is valami, nem?

– Kenyeres Ilona –








hirdetés