Ralisok a Távol-Keleten

A nyári szünet után villámsebességre kapcsolt a 2006-os raliszezon, s a hétvégén egy újabb állomásához érkezünk.

Alig egy héttel a Német és a Finn ralit követően a csapatok máris összepakoltak és elindultak a Távol-Keletre, Hokkaido szigetére, ahol a Japán rali kerül megrendezésre harmadszorra a Rali Világbajnokság keretein belül.

A világbajnokság második fele úgy kezdődött, ahogyan azt mindenki előrejelezte.

Németországban Sebastien Loeb, Finnországban pedig Marcus Grönholm jeleskedett. A tavalyi Japán rali mindkét pilótának sikert hozott.

Grönholm nyerte a ralit, Loeböt pedig világbajnokká koronázták. Idén nem ilyen egyszerű a helyzet, így Sebastien Loebnek össze kell szednie magát, ha ismét ő szeretné hazavinni a világbajnoki trófeát.

A francia pilóta csapata, a Kronos Total Citroën jelenleg vezeti a konstruktőri ponttáblát, de csak két autót szállít a felkelő nap országába: Loeb és Dani Sordo számára.

A régebben Hokkaido Raliként ismert verseny főhadiszállása Obihiróban van.

Az első két napon a gyorsasági szakaszok többsége 100 km-re északra fekszik a hegyek között. Vasárnap Obihiro közelében marad a mezőny. Rövid gyorsasági szakaszok és hosszú utcai szakaszok jellemzik a ralit egy olyan országban, ahol a megengedett sebesség 60 km/óra.

Miután nagy a távolság Obihiro és a gyorsasági szakaszok között, így nagyon előrelátóan kell kiválasztani a megfelelő abroncsokat. Szerencsére murván kevésbé kritikus fontossággal bírnak a papucsok, mint például aszfalton. A ralit 2004-hez hasonlóan szeptember elején rendezik meg, egy hónappal korábban mint tavaly. Ilyenkor az időjárás általában esős hirtelen jövő trópusi viharokkal, így egyáltalán nem könnyű rali elé néz az egész mezőny.

A világbajnokságban vezető Sebastien Loeb lesz az első az úton pénteken és nagyon reménykedik, hogy nem neki kell ismét takarítania a köveket az útról, mint tette azt tavaly. Kényelmes előnye a világbajnokságban azonban kellő magabiztosságot kölcsönöz a címvédő világbajnoknak.

A Ford szintén győzelemre készül. Bár tavaly nem fordos színekben, de Grönholm győzedelmeskedett Japánban. “A japán gyorsasági szakaszok általában szűkek, de gyorsak és nincs túl sok hely a manőverezésre. Emlékeztetnek a gyorsaságik a Brit ralikon lévőkre, míg néhány még inkább a finnországiakra, csak ugratók nélkül. Ha olyan gyors lehetnék Japánban, mint amilyen gyors Finnországban voltam, nagyon boldog lennék! Nagyon óvatosan kell elhagyni a kanyarokat. Az árkok nagyon közel vannak az úthoz és mivel tele vannak bokrokkal nem igazán lehet látni őket. Néhány igazán mély, s könnyű belemenni az autóval, mivel nem lehet észrevenni azokat a bokroktól.” – szögezte le Grönholm.

A versenyről

A Japán rali három napon át tart, s a 27 gyorsasági szakasz 345,72 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1586,28 km.

A világbajnokság állása a Finn rali után:

Pilóták

1. S Loeb 92 pont

2. M Grönholm 61 pont

3. D Sordo 41 pont

4. M Hirvonen 27 pont

5. M Stohl 24 pont

6. P Solberg 20 pont

7. T Gardemeister 16 pont

H Solberg 16 pont

9. G Galli 15 pont

10. X Pons 11 pont

Konstruktőrök

1. Kronos Total Citroën 122 pont

2. Ford 107 pont

3. Subaru 65 pont

4. OMV Peugeot Norway 50 pont

5. Stobart VK M-SP. 24 pont

6. Red Bull Skoda 22 pont

(Forrás: Amber PR)








hirdetés