Rágalmazási per az iráni rezsim fõ támogatójának számító újság ellen

Rágalmazás vádjával per kezdõdött vasárnap Irán vezetõ, keményvonalas újságja ellen Teheránban.

A felperesek sokan vannak, és meglehetõsen sokfélék is. Egyikük például a 2003-as béke Nobel-díjas emberi jogi harcos, Sirin Ebadi, aki ezúttal egy táborba került az ugyancsak keményvonalasnak tartott államfõ, Mahmúd Ahmadinezsád közeli tanácsadójával.

Az elnök tanácsadója, Eszfandiar Rahim Maszaié kifogása az újság ellen az, hogy a lap alaptalanul nemzetellenességgel vádolta meg. Az ISNA iráni hírügynökség szerint a 62 éves Ebadi azért fordult a bírósághoz, mert a Kajhan nevû lap azt állította róla, hogy nem a síitákat, hanem az Iránban betiltott és üldözött bahai vallási irányzatot támogatja, ami szerinte hazugság. A felperesek között van a bebörtönzött jogvédõ és újságíró, Emadeddin Baghi, valamint a külföldön is ismert jogász, Szadi Szadr..

A lap az egyik fõ támogatója a rezsimnek, befolyására jellemzõ, hogy fõszerkesztõjét Irán legfõbb vallási vezetõje, Ali Khamenei nagyajatollah nevezte ki. A reformisták és a belsõ ellenzékiek régóta célpontjai a lapnak, amely kíméletlenül és gyakran maró gúnnyal támad mindenkit, aki nincs az újság vezetõinek ínyére. A rezsim bírálóit például rendszeresen az ellenséges külföld ügynökeinek nevezi.








hirdetés