Rádiós és televíziós ügyekről döntött a Médiatanács

Budapest – Négy helyi rádiós frekvencia-pályázaton hirdetett nyertest a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa és elfogadta másik négy vidéki pályázati felhívás tervezetét – közölte az NMHH Kommunikációs Igazgatósága pénteken az MTI-vel.

Mint írták, a Székesfehérvár 106,6 MHz, a Tatabánya 107,0 MHz, a Zalaegerszeg 88,3 MHz és a Szigetszentmiklós 107,0 MHz helyi rádiós pályázati eljárások mindegyikén az egyedüli pályázati ajánlatot benyújtó pályázókat hirdette nyertesnek a Médiatanács: az első két eljárásban a Karc FM Média Kft.-t, a harmadikban a Lánchíd Rádió Kft.-t, míg az utolsóban a Lakihegy Rádió Bt.-t.

Hozzátették: Székesfehérváron és Tatabányán vételkörzet-bővítéssel Karc FM, míg Zalaegerszegen hálózatba kapcsolódva, Karc FM 88,3 állandó megnevezéssel sugároznak majd műsort. Szigetszentmiklóson a Lakihegy Rádió szól majd.

A testület megállapította a Budaörs 104,8 MHz helyi kereskedelmi rádiós frekvenciára indított pályázati eljárás eredménytelenségét, a benyújtott pályázatok ugyanis alakilag érvénytelenek voltak.

A Médiatanács elfogadta az idén lejáró Baja 94,3 MHz, a Dunaföldvár 106,5 MHz, a Paks 107,5 MHz és a Szekszárd 91,1 MHz médiaszolgáltatási lehetőségekhez kapcsolódó pályázati felhívások tervezeteit. A tanács a Dunaújváros 99,1 MHz eljárásában a tartalmi vizsgálat után felvilágosítást kér az egyedül pályázó Karc FM Média Kft.-től.

A testület médiafelügyeleti eljárásában a miskolci Rádió 1 szolgáltatóját 115 ezer forintra, a bajai, dunaföldvári, paksi és szekszárdi Rádió 1 szolgáltatóját pedig 240 ezer forintra bírságolták, miután egy-egy januári vizsgált adáshéten a médiatörvényben rögzítetthez képest kevesebb, a helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő műsorszámot sugároztak, és hússzor elhagyták a záró főcímet a reklámblokk végéről. A miskolci rádió szolgáltatója ezen kívül kevesebb magyar zenét, valamint kisebbségi és nemzetiségi műsort adott le.

A Médiatanács 30 ezer forint megfizetésére kötelezte a debreceni Európa Rádió szolgáltatóját, mert az egy januári adáshéten számos esetben nem a hatósági szerződésében rögzített szignált használta, továbbá kevesebb helyi közélettel foglalkozó, a helyi mindennapi életet segítő és közszolgálati műsorszámot sugárzott az általa vállaltaknál. Ezek mellett két adásnapon túllépte az ismétlések maximális arányára vonatkozó vállalását is.

A testület 20 ezer forintra bírságolta a Tatabányai Televízió szolgáltatóját, mert egy januári adáshéten nem tartotta be a napi rendszeres híradásra szánt minimális műsoridőre tett vállalását, és a Körzeti Televízió Tata műsorával nem a szerződésében rögzített időszakban kapcsolódott hálózatba.

A Médiatanács a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) kérését figyelembe véve módosította a közszolgálati médiaszolgáltatások rendszerének jegyzékét, amelyben a legfontosabb változás, hogy az M3 műsortartalma – lekérhető médiaszolgáltatásként – május 1-től ingyenesen elérhető a közönség számára az m3.hu oldalon.

– MTI –