Magyarország

2016.09.28. 14:41

Új szolgáltató, régi hibabejelentő: ugyanazt a gázt kapják a fogyasztók, de már egy másik cégtől

Hajdú-Bihar - Néhány nap múlva új időszámítás köszönt be a gázfogyasztók életében, bár remélhetőleg ők ezt nem fogják észrevenni: a Tigáz ügyfeleit az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. veszi át, a gyakorlatban a gázszolgáltatást az ENKSZ–hez tartozó, állami tulajdonú Főgáz nyújtja majd – ugyanazon az áron, mint ahogy eddig kapták.

Hajdú-Bihar - Néhány nap múlva új időszámítás köszönt be a gázfogyasztók életében, bár remélhetőleg ők ezt nem fogják észrevenni: a Tigáz ügyfeleit az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. veszi át, a gyakorlatban a gázszolgáltatást az ENKSZ–hez tartozó, állami tulajdonú Főgáz nyújtja majd – ugyanazon az áron, mint ahogy eddig kapták.

  • A Tigáz–DSO Kft. továbbra is üzemelteti a gázvezeték-hálózatot, magát a gázkereskedést-szolgáltatást a Főgáz végzi: az ügyfelek gyakorlatilag tőle vásárolják majd a földgázt, és ez a cég biztosítja az ügyfélkiszolgálást is.
  • A jövőben a gázszámlát is a Főgáz állítja ki. A mérőóra-leolvasás a Tigáz-DSO Kft. munkatársai által történik, és szükség esetén ők cserélik a mérőket is.
  • Az ügyfelek átvétele automatikus lesz, ebben a vonatkozásban a fogyasztóknak nincs tennivalójuk.
  • Az olasz Eni tulajdonában álló Tigáz Csoport, illetve annak tagja, a Tigáz Zrt. nem szűnik meg, marad a magyar piacon, de tevékenysége jelentősen megváltozik.

    Az általa tulajdonolt Tigáz–DSO Kft. a továbbiakban is ellátja feladatát, azaz üzemelteti 11 megyében a 33 ezer kilométer hosszú gázvezeték-hálózatot és biztosítja a gázellátást

    – tudatta érdeklődésünkre Száraz Gábor, a Tigáz Zrt. szóvivője.

    Magát a kereskedést-szolgáltatást végzi a jövőben a Főgáz: az ügyfelek gyakorlatilag tőle vásárolják majd a földgázt, és ez a cég biztosítja az ügyfélkiszolgálást is. A jövőben a gázszámlát is a Főgáz állítja ki.

    A legfontosabb, amit az ügyfeleknek tudniuk kell, hogy jelenleg semmi teendőjük nincs a váltással kapcsolatban, azt a Tigáz és a Főgáz egymás között bonyolítja. Amennyiben szükséges valamilyen lépés megtétele (például mérőóra-leolvasás), arról előzetesen írásbeli értesítést küld a szolgáltató, munkatársa pedig fényképes igazolvánnyal igazolja magát. Tehát ha netán váratlanul becsengetne valaki, mondjuk papírok aláíratására hivatkozva, ne engedjük be, pénzt pedig semmiképpen se adjunk át!

    Becslés alapján

    – A Tigáz az utolsó számlát becsült mérőállás alapján, 2016. szeptember 30-i fordulónappal állítja ki. A becsléshez a legutolsó alkalommal leolvasott vagy diktált mérőállást, illetve a felhasználó korábbi fogyasztási szokásait veszi figyelembe – tudtuk meg a Tigáz szóvivőjétől. Hozzátette, a minél pontosabb elszámolás érdekében szeptemberben még lehetőség van mérőállás közlésre a cég internetes oldalán (tigaz.hu „mérőállás bejelentés” menüpont), vagy a 80/333-338 ingyenesen hívható telefonszámon vagy a 30/922-4000 sms-számon.

    Illusztráció: Getty Images

    – A Tigáz szeptember 30-át követően elszámoló számlát állít ki a fogyasztók részére. Amennyiben túlfizetése van valakinek (például átalányfizetésből adódóan), az összeget a Tigáz visszautalja. A számlát a fogyasztó várhatóan októberben kapja meg.

    A tényleges mérőállás leolvasására az éves leolvasás időpontjában fog sor kerülni, melynek időpontja a Főgáz Zrt. által kiállított első számlán szerepel majd, a „következő leolvasás várható időpontja” résznél. A mérőállás bediktálásához új azonosítóra lesz szükség, ezt a Főgáz előzetes tájékoztató levélben már megküldte, illetve az általa kiállított számlákon szerepelni fog. Először csak október 27-étől lehet majd diktálni, később a szokásos időpontban. A mérőóra-leolvasást azonban továbbra is a Tigáz-DSO Kft. végzi, ahogyan a mérőcseréket is.

    – Ha baj van, mondjuk, gázszivárgást észlel valaki, azt továbbra is a Tigáz-DSO felé kell jelezni! A cég az átadást, tehát szeptember 30-át követően 3 hónapig az eddig megszokottak szerint, később csökkentett nyitvatartási idővel üzemelteti ügyfélszolgálati irodáit. Az ügyek teljes körű elintézéséig, de legkésőbb 2 évig egy személyes ügyintézésre alkalmas ügyfélszolgálati pontot tart fenn, valamint telefonos, illetve elektronikus úton történő ügyintézés lehetőségét is biztosítja – tájékoztatott a szóvivő.

    HBN


    Az új szolgáltató

  • Október 3-tól a Tigáz ügyfélszolgálati irodájában is (Debrecen Plaza, I. emelet, Péterfia utca 18.) intézhetők a Főgáz szolgáltatásával összefüggő ügyek.
  • A Főgáz megyei irodája Debrecenben, a Bajcsy-Zs. u. 8. szám alatt lesz, számos más városban valamely postahivatalban is intézhetők az ügyek. Lásd itt.
  • Az október 1. utáni időszak fogyasztásával, számlázásával, mérőállás-bejelentéssel, ügyfélváltozással kapcsolatban már a Főgázt kell keresni.
  • Ha tartozás van a Tigáz felé, az nem hiúsítja meg a szolgáltatóváltást, de a tartozást rendezni kell. Ha kikapcsolták a gázt, akkor lehet kérni a visszakapcsolást a Főgáztól, ha az ügyfél már rendezte a tartozást.
  • Előfizetős mérőknél szükség van a mérők átállítására, ennek elvileg már meg is kellett történnie.
  • Az elszámolási mód (bediktálás, részszámla, átalány, stb.) ugyanaz lesz, mint a Tigáznál. (Természetesen a fogyasztó kérésére ez módosítható.)
  • Mérőállást bediktálni az új szolgáltatónak sms-ben nem lehet, de online ügyfélszolgálaton, illetve telefonon a 06(80)40-55-40, vagy a 06(1)237-7777 számon lehet.
  • A Főgáztól az első számlák legkorábban novemberben érkezhetnek meg. Azon az induló mérőállásnak meg kell egyeznie a Tigáz által kiállított végszámla záró mérőállásával.
  • A korábban a banknak adott csoportos beszedési megbízás érvényes lesz. Ha mégis csekket kap az ügyfél az első Főgáz-számlával, új megbízást kell adnia a banknak.
  • A váltást követően a nagycsaládos kedvezmény vagy a védendő státusz megmarad.
  • A váltással kapcsolatos tudnivalók a Főgáz honlapján.

  • Továbbra is…

    A Tigázt kell keresni:

  • az október 1. előtti számlákkal, hátralékokkal kapcsolatban a megszokott címen és telefonszámokon: Péterfia utca 18., Debrecen Plaza, I. emelet, illetve 06(40)333-338, vagy +36(46)510-511.
  • Gázszivárgás és üzemzavar esetén: 06(80)300-300 (ingyenesen hívható éjjel-nappal a hét minden napján)
  • Bővebb információ a honlapon. A szolgáltatóváltásról itt lehet bővebben olvasni.


    Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza - A fogyasztók október 1-jétől új gázszolgáltatóhoz kerülnek, de megmarad kapcsolatuk a Tigázzal.


    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!