Pontosabb és gyorsabb vonatok: befejezték a Szajol-Püspökladány pálya felújítását

Akt.:
Pontosabb és gyorsabb vonatok: befejezték a Szajol-Püspökladány pálya felújítását
© Fotó: Molnár Péter
Püspökladány – Szinte hangtalanul gördült be a ladányi állomásra a vendégeket szállító különvonat.

A Sárrét-menti város és a Szajol közötti vasútvonal felújítási ünnepségére érkező vendégeket – köztük Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter és Dávid Ilona, a MÁV elnök-vezérigazgatója – a Törökszentmiklósról indult különvonat hozta Püspökladányban a csütörtök délutáni eseményre.

– Szinte suhant az új pályán a vonat, a 80 kilométert körülbelül fél óra alatt tettük meg, tehát százhatvannal jöttünk – válaszolta kérdésünkre a szerelvényből kilépő Márkus Gábor, a vendéglátó város alpolgármestere, aki sietett is tovább, hiszen a díszvendégek már felsorakoztak a szerelvény és az egyik oszlop között kifeszített nemzetiszínű szalag mögött, hogy azt átvágva, hivatalosan is átadják a 121 milliárd forintból korszerűsített, közel 68 kilométer hosszú vasúti pályaszakaszt. Avató beszédében Fazekas Sándor elmondta, hogy az Alföld fő vasútvonala mentén élő több mint 2 millió ember életét teszik könnyebbé azzal, hogy gyorsabb, biztonságosabb és kiszámíthatóbb lesz a 100-as vasútvonalon a vasúti közlekedés, amelyet hosszas tervezés után, uniós forrásból, a határidő pontos tartásával, a forgalom folyamatossága mellett végeztek el.

Fotó: Molnár Péter (galéria) Fotó: Molnár Péter (galéria) ©

Több helyen álljon meg

– Hátra van még a Püspökladányi vasútállomás felújítása, amelyet a MÁV saját forrásból végez majd el. A pályafelújítás után javulnia kell a menetrend betartásának. Továbbá az árufuvarozás tekintetében is léptünk előre, hiszen nagyobb tengelyterhelést bír el a felújított vasúti pálya – válaszolta a Napló kérdésére Dávid Ilona, akinek gondolatához csatlakozott Fazekas Sándor is: – Szerte Európában zajlanak a vasútkorszerűsítések, és ezekhez a hálózatokhoz megfelelő szintű vasúti pályákkal kell csatlakoznunk.

A miniszter a Napló kérdésére elmondta még, hogy sűrűn lakott vidékről van szó, ezért nem lett volna megvalósítható a 200, vagy akár a 180 kilométer/órás vonatközlekedés. A gyorsaságnál fontosabb szempont, hogy a vonat több helyen álljon meg. – Elemi igény, hogy az intercitykre fel- és le lehessen szállni a 8-10 ezres városokban is.

Dombi Imréné, Püspökladány polgármestere régóta várt beruházásnak nevezte a vasútipálya korszerűsítését. – Amellett, hogy az érkező és az induló vonatokat peronjait aluljárón, tehát biztonságosabban lehet megközelíteni, az újtelepi városrész életében hozott nagy változást az építkezés: nem lesznek 15-20 perces várakozások a sorompónál, mert az új aluljárón át juthatnak be a városba.

HBN–KZS








hirdetés