Parkolás: csak négy órán át

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Molnár Péter
Debrecen – Négy és fél ezerre büntettek egy autóst, mert túllépte a mobilparkolás időkorlátját.

A mobiltelefonon keresztül fizetett parkolást egyhuzamban maximum csak négy órán át lehet igénybe venni. Aki tovább is szeretne ott maradni, annak ezután egy sms-sel ismét el kell indítania az automatát. Ennek a szabálynak az egyértelmű közlését hiányolja a szolgáltatótól egyik olvasónk.

A szekrényben jelzett

Tömöri Zsolt Sándor még karácsony előtt kisfiával autóval a Nagyerdőre, az élményfürdőbe ment, a létesítmény előtti parkolóban állt meg. A kocsiból telefonjáról 10 óra 21 perckor elindította a mobilparkolást. Az ezt visszaigazoló sms-ben azonban az nem szerepelt, hogy a szolgáltatást maximum csak 4 órán keresztül lehet használni. Mivel a férfi nem ismerte ezt a szabályt, így a 4 óra letelte után is nyugodtan lubickolt a gyerekkel. A mobiltelefonját persze nem vitte magával a vízbe, hanem az öltözőszekrényben hagyta. Így hiába érkezett a készülékére 14 óra 6 perckor egy második sms a szolgáltatótól, amelyben azt írták: „parkolása 14 óra 21 perckor lejár”, ezt ő nem olvasta. 14 óra 22 perckor újabb rövid szöveges üzenete jött arról, hogy a parkolása befejeződött. 4 ezer 420 forintra büntették.

Jogtalan a büntetés?

A férfi úgy gondolja, igazságtalan a büntetés. Egyrészt azzal érvel, hogy a parkolásra vonatkozó legfontosabb információkról a debreceni parkolókat üzemeltető DV Parking Kft.-nek és a szolgáltatónak (vagyis a Nemzeti Mobilfizetési Zrt.-nek, illetve az adott mobil szolgáltatónak) tájékoztatni kellene az igénybe vevőt. Állítja, hogy az élményfürdő előtti parkoló automatán látható feliraton ugyan röviden összefoglalták a mobilparkolás menetét, de nem tüntették fel, hogy a szolgáltatás maximális időtartama 4 óra. A férfi szerint a KRESZ egyik rendelkezése előírja: a „feltételekhez kötött várakozást külön kiegészítő táblával kell jelezni”. Ilyen tábla a parkolás időpontjáig a helyszínen nem volt.

A DV Parking Kft. ügyvezető igazgatója erre azt válaszolta, hogy a mobiltelefonos parkolási rendszert nem ők üzemeltetik, csupán működtetésére adnak lehetőséget a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói részére. Így annak igénybevételekor a panaszos velük állt szerződésben. Hozzátette, a mobiltelefonos parkolás feltételeiről nem a helyszínen, hanem előzetesen kell tájékozódni, melyet akár a mobiltelefon szolgáltató weboldalán is meg lehet tenni.

– Életszerűtlennek tartom, hogy a nemzetimobilfizetes.hu oldalon külön tájékozódjak a részletes szabályokról – jelentette ki a panaszos, Tömöri Zsolt Sándor. Szerinte akármennyire is elterjedt, nem várható el, hogy mindenki rendelkezzen okostelefonnal, vagy laptoppal, mellyel a helyszínen érhetők el internetes oldalak. A panaszos hangsúlyozta, a büntetés után számítógép előtt ülve – kellő időt rászánva – áttanulmányozta a nemzetimobilfizetes.hu oldalt, melyen nem találta meg a 4 órás szabályra vonatkozó tájékoztatást.

HBN–OCs








hirdetés