Panaszlavinát indított a Honvéd utcai postás-sztori

Akt.:
Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Derencsényi István
Debrecen – „Az ember bosszankodik, és ha teheti, más alternatívát választ.”

A Napló internetes levelező fórumán, az Agorán is visszhangja volt azoknak a cikkeknek (ezeket az oldal alján található linkeken érhetik el), amelyekben arról számoltunk be, hogy a Honvéd utcán és az azon a környéken élők, – csaknem ötszázan – régi postásuk visszahelyezését követelték, ugyanis a postásváltás után komoly problémák mutatkoznak a küldemények kézbesítésével.

Gyulai Vilmos leírta, hogy bár ő nem ott lakik, de ő is rendszeresen késve kapja meg a leveleit. Március elsején például hozzá hat levél érkezett, amelyeken a postai feldolgozás időbélyegzője február 21-e és 25-e közötti dátumot mutatott. Van közte olyan, amit legalább 9 napja adtak fel. Számlalevelekről van szó, azok befizetési határideje általában 8 nap. Azt vette észre, hogy bár a postás minden nap elkerekezik a házunk előtt, levelet csak hetente egyszer dob be – írta olvasónk.

Medgyessy Ildikó arról számolt be, hogy február közepén, a Malomparkhoz közeli postán egy szerdai napon több levelet adott fel, köztük néhányat külföldre is, légipostával. Két nappal később, pénteken több debreceni, pesti és szegedi címzett is jelezte, megkapta a levelet. A többi debreceni címzetthez viszont csak a következő szerdán, tehát egy héttel a feladás után érkezett meg a küldemény. Közben – elsőbbségi feladással – már a válasz is megjött külföldről. Medgyessy Ildikó szerint mindez nehezen érthető. A nevek, utcák alapján válogat a posta? Szerintük az egyik levél azonnal mehet, a másik pedig csak napok múlva? – kérdezte.

Külön díjért gyorsabb

Egy másik levelezőnk hozzászólásában elárulja, hogy a lakóhelyén és az irodájánál járó postással is elégedett. Szerinte kézbesítési hiba helyettesítés idején fordulhat elő. De ha új postás jönne, biztosan segítene neki. Egyszer az új kézbesítő is jó postás lesz, csak időt és bizalmat kell adni neki – véli. Hozzátette, hogy a postai küldeményekkel már rég nem idegesíti magát. Azt nevetségesnek tartja, hogy régen három napon belül megkapták a levelet, most pedig ezért a szolgáltatásért külön díjat kell fizetni. Alternatívát azonban nem tud. Egyébként sem tekinthet be a posta belső dolgaiba, mert most már nem kötelesek kiadni az információkat – írta.

Baranyai György úgy véli, hogy a futár sok esetben olcsóbb és gyorsabb, mint a Magyar Posta. Beszámolója szerint a közelmúltban nem érkezett meg egy várt csomag a munkahelyére. Értesítőt nem dobtak be erről és még a Petőfi téren lévő postán voltak felháborodva, hogy miért is próbálják ezt szóvá tenni – állította. Mint fogalmazott, érdekes módon a reklamálás után egy nappal kijött az értesítő a ládába, hogy nem tudták a csomagot kézbesíteni. Három nappal vissza is volt dátumozva. „Nem tudom, hogy ilyenkor ez miért jó. Az ember bosszankodik, és ha teheti, más alternatívát választ. Ilyenkor nem érdekel a szegény posta helyzete” – írta Baranyai György.

HBN–OCs


Kérik vissza a postásukat
Debrecen – Nem értik a Honvéd utcán lakók, hogy a Magyar Posta miért helyezte át másik körzetbe azt a kézbesítőt, aki náluk csaknem negyven évig jól végezte a munkáját. A panaszosok szerint az új postás sokszor nem a megfelelő címzettnek dobja be a küldeményt. A posta szerint a lakók hamarosan megkedvelik az új kézbesítőt…


Félezer aláírást gyűjtöttek, hogy visszakapják a régi postást
Debrecen – Már az önkormányzati képviselő is azt kéri, helyezzék vissza a régi kézbesítőt.









hirdetés