Panasz és tanács: A biztosító nem fizetett

Panasz és tanács: A biztosító nem fizetett
© Illusztráció: Getty Images
Debrecen – Két teljesen eltérő élethelyzetet írok le, melyekben az emberi hozzáállás, a szolgáltatás színvonala fényévekre van egymástól!

Mivel a házunk a legnagyobb értékünk, lakásbiztosítást kötöttem, amit éveken át becsületesen fizettem. 2015. február 5-én térségünkön egy szélvihar vonult végig, ami leborította a házunk kéményét. Ahogy a szerződésben le van írva, mielőtt szakembert hívtam volna, értesítettem a biztosító társaságot. A kárszakértő lefényképezte az összedőlt kéményt, rögzítette, hogy a kárt az időjárás okozta.

Néhány nap múlva legnagyobb megdöbbenésemre, telefonon egy érzéketlen női hang közölte, hogy társaságuknak nem áll módjában kifizetni a kárt, mivel azt nem a szélvihar okozta, a kémény állapotát nekem ellenőriznem kellett volna!

Miután megkérdeztem, hogyan gondolja, még mindig az emberi együttérzés legkisebb jele nélkül közölte, „ez az ön problémája, különben is, abból a térségből egyetlen kárbejelentés sem érkezett a szélvihar miatt, és a meteorológiai szolgálat sem jelezte”. Mivel én továbbra is kitartottam az álláspontom mellett, egy „sajnálom” –mal letette a telefont.

A kémény helyreállítása körülbelül 100 ezer forintomba került, napokig nem tudtunk fűteni (februárban!).

A kérdéseim: Ha bekövetkezik a káresemény, ki kompetens eldönteni, hogy milyen esetben fizet a biztosító? Az árszakértő, vagy egy íróasztal mögött ülő hölgy? (Zárójelben említem meg, utóbbi nem ajánlotta fel, hogy kijön szemlére, esetleg konzultál a kárszakértővel!) Természetesen azonnal felmondtam a biztosításomat! Sokan azt gondolhatják, hogy én a kákán is csomót kereső ember vagyok. (Nem, csak az igazamat!) Különösen az ő figyelmükbe ajánlom a második történetemet!

Mosolyogva dolgoztak

Húsvét első napján a súlyos beteg anyukám rosszul lett, az ügyeletes orvos beutalta a Kenézy Kórház Sürgősségi Osztályára. 22 óra körül érkezett a mentő, a kórházba vezető úton a mentőtiszt felvette az adatokat, figyelemmel kísérte anyukám állapotát, kedves szavakkal bátorította. Amikor megérkeztünk, azonnal hoztak egy tolókocsit, anyukám adatait, anamnézisét leadták a betegpultnál. Mielőtt siettek volna a következő esethez, megnyugtattak, hogy most már minden rendben lesz, jobbulást kívántak. Sajnálom, hogy a nevüket nem kérdeztem meg.

Már benne voltunk az éjszakában, amikor ránk került a sor. Figyeltem az orvosokat, ápolókat, beteghordókat, akik a fáradtság jele nélkül, rutinosan, mosolyogva végezték a munkájukat. Ezen felül még volt energiájuk kedvesen beszélni a betegekkel és hozzátartozóikkal. Hasonlítsuk össze a két történet dolgozóinak magatartását!

– Illés Zoltánné, Nyíradony –


Tanácsadás

A kérdésre – ki a kompetens személy a káreset megalapozottságáról dönteni? – a fogyasztóvédelemben jártas tanácsadónk ezt válaszolta: le kell írni a történteket és levélben elküldeni az adott biztosítónak. Amennyiben az álláspontjuk nem változik, fordulhatnak a pénzügyi békéltető testülethez. További ingyenes tanácsadással szolgálnak bárki számára munkaidőben Debrecenben, a Piac utca 77. szám alatti pénzügyi tanácsadó irodában. Telefonszámuk: 06-52-504-328.)








hirdetés