Palkovics: közösen döntenek majd a 9 gyakorló iskola helyzetéről

Palkovics: közösen döntenek majd a 9 gyakorló iskola helyzetéről
© Illusztráció: Getty Images
Budapest, 2015. április 25., szombat (MTI) – Semmilyen döntés nem született és nem is fog születni a gyakorló iskolák átvételéről az egyetemek és az iskolák véleményének figyelembe vétele nélkül – jelentette ki az Emberi Erőforrások Minisztériuma felsőoktatásért felelős államtitkára szombaton az M1 aktuális csatornán.

Palkovics László elmondta, a felsőoktatásért felelős államtitkárság áttekintette az állami felsőoktatási intézmények által fenntartott gyakorló iskolák működését.

A vizsgálatok során elsősorban azt nézte meg a tárca, hogy a gyakorló iskola mennyire tölti be azt a funkcióját, amelyre hivatott – vagyis, hogy megfelelő létszámú pedagógus hallgató tölti-e ott a gyakorlati idejét.

Az államtitkár szerint a 70 intézményből mindössze 9 esetében tűnik úgy, hogy nincs elegendő pedagógus hallgatója az iskolának, tehát a felsőoktatási intézménynek nincs feltétlenül szüksége arra a gyakorló iskolájára. Annál is inkább, mert az érintett felsőoktatási intézmények több gyakorlóhellyel is rendelkeznek, továbbá az egyetemeknek lehetőségük van arra is, hogy szerződést kössenek egy iskolával, amely aztán szintén tud gyakorlóhelyként működni.

Ezért kérte azt az államtitkárság az érintett felsőoktatási intézményektől, hogy május 8-áig vizsgálják meg, valóban szükségük van-e az adott gyakorló iskolára. Amint ezek a vizsgálatok lezajlanak, a tárca, az egyetemek és az érintett gyakorlóhelyek közösen hoznak majd döntést arról, hogy ki legyen az adott gyakorló iskola fenntartója.

Amennyiben az a döntés születik, hogy egy intézmény kerüljön át a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ (Klik) fenntartásába, különösebb változás nem fog történni, mivel ezek az iskolák most is állami fenntartásban vannak, hiszen az egyetemek is állami fenntartásúak.

Az iskolák tehát nem szűnnek meg, ugyanúgy, ugyanolyan formában tudnak tovább működni, ahogyan eddig is működtek. Itt inkább az a kérdés, hogy a felsőoktatási intézménynek valóban feladata-e az, hogy egy olyan gyakorló iskolát működtessen, amire egyébként nincsen szüksége – mondta Palkovics László.

– MTI –








hirdetés