Palkovics: folyamatosan tárgyalnak a sztrájkbizottsággal

Akt.:
Budapest, 2016. április 5. Palkovics László oktatási államtitkár (b) és Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal ülése után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, az Emberi Erőforrások Minisztériumában 2016. április 5-én.
Budapest, 2016. április 5. Palkovics László oktatási államtitkár (b) és Sipos Imre köznevelésért felelős helyettes államtitkár a köznevelési kerekasztal ülése után tartott sajtótájékoztatón Budapesten, az Emberi Erőforrások Minisztériumában 2016. április 5-én. - © MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Budapest – Folytatja a szaktárca a tárgyalásokat a pedagógusok sztrájkbizottságával a vitatott kérdésekről és az esetleges munkabeszüntetés feltételeiről – közölte keddi budapesti sajtótájékoztatóján az oktatási államtitkár, aki beszámolt a köznevelési kerekasztal üléséről is.

Palkovics László elmondta: bizonyos területeken közeledtek az álláspontok a pedagógusok sztrájkbizottságával – amelynek tagja a Pedagógusok Szakszervezete, az Oktatási Vezetők Szakszervezete, valamint a Magyar Közoktatási és Szakképzési Szakszervezet -, de maradt több kérdés, amelyben nem sikerült egyezségre jutni.

Meg kell állapodni a sztrájk feltételeiről, a szükséges minimális szolgáltatásokról, de továbbra is folyamatosan tárgyalnak a fő kérdésekről is, és próbálnak megállapodni róluk. Hogy a tárgyalások révén a sztrájk elkerülhető válik-e, azt egyelőre nem tudja megmondani – jelezte az államtitkár, utalva arra, hogy a sztrájkbizottság bejelentette: megkezdődött április 20-ára az országos pedagógussztrájk előkészítése.

Palkovics László úgy fogalmazott: mind a két fél érdekelt abban, hogy megoldást találjanak.

Kitért arra, hogy az új intézményfenntartó alapelveit a szakszervezetek nem látták kielégítőnek, de szerinte ebben előre tudnak majd lépni.

Elvi egyetértés van az oktatást segítő dolgozók jövedelmi helyzetének rendezéséről, és bár konkrét megoldási javaslat még nincs, az államtitkár lát lehetőséget az elmozdulásra.

A pedagógusok munkaterheléséről ugyanakkor még hosszasan kell beszélni – jegyezte meg, emlékeztetve, hogy a heti, kötelező 22 óra meghatározása jelentős béremeléssel párosult.

Az államtitkár elmondta: a köznevelési kerekasztal keddi ülésén tájékoztató hangzott el a gyógypedagógiai szakszolgálatok átalakításáról, és beszámolót tartott a tartalomfejlesztési munkacsoport vezetője, Csépe Valéria is.

A kerekasztal déltől átalakult volna sztrájktárgyalási egyeztetéssé a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetével (PDSZ) – ismertette az államtitkár -, a PDSZ azonban nem tartotta elfogadhatónak a helyszínt. A tárca viszont azért is gondolta megfelelőnek, mert a szakszervezet 12 pontos követelésből legalább 10-zel foglalkozik a kerekasztal.

A minisztérium értelmezése szerint így nem kezdődtek meg a sztrájktárgyalások a PDSZ-szel – közölte. Most tovább tárgyalnak arról, hogy hol tárgyaljanak – fogalmazott.

Palkovics László a tankötelezettség korhatárára vonatkozó felvetésre kiemelte: Európában 16 év a tipikus korhatár, ez volt az indoka a bevezetésnek. Értékelni kell a helyzetet, meg kell nézni, mit hozott az eltelt időszak – mondta az államtitkár, aki óva intett attól, hogy gyors döntést hozzanak.

Sipos Imre helyettes államtitkár az aktuális jogalkotási feladatokról számolt be az ülésen.

Elmondta: a szakképző intézményeknél a 2017. májusi-júniusi vizsgákon az ötödik tárgy egy szakmai tárgy lesz, és ennek követelményeit jelenítik meg az érettségik szabályozásánál. Kitért arra is, hogy szakmai szervezetektől érkezett javaslat a 2017-es vizsgák közismereti tárgyaival kapcsolatban is, kiemelve közülük a történelematlaszok használatának rendezését.

Beszámolt a következő tanév tervezett rendjéről is: annak a rendeletnek a társadalmi vitája most zajlik. Új elemként említette, hogy a tervek szerint három tematikus hét szervezésének lehetőségét emelik be a tanév rendjébe.

– MTI –








hirdetés