Olvasókat fogad be az Irodalom Háza

Akt.:
A Déri Múzeum sajtótájékoztatóján.
A Déri Múzeum sajtótájékoztatóján. - © Fotó: Dallos-Nagy Krisztina
Debrecen – Az értő olvasásra nevelésért fog össze a Déri Múzeum és az Ady Gimnázium.

Nemzetközi irodalmi vetélkedővé nőtte ki magát az Ady Endre Gimnázium olvasást népszerűsítő programja. Az iskola pénteken kötött együttműködési szerződést a Déri Múzeummal, hogy a jövőben még több izgalmas feladattal, közösségi eseménnnyel sarkallja a fiatal generációt arra: Olvass többet! Ezzel a címmel indult a megétettetés kilenc évvel ezelőtt a debreceni középiskolában. – Évente négy művet választunk ki és egy komplett feladatsort állítunk össze Kluka Hajnalkával – kezdte a bemutatást Peternainé Juhász Zsuzsa szervező.

– A feladatlapok országosan elérhetővé váltak, miután egy számítástechnikával foglalkozó kollégánk csatlakozott hozzánk és az iskola honlapján létrehozta a verseny online felületét. A weblapon olvasható egy riportsorozat is, amelyben diákjaink vallatnak közéleti személyiségeket, püspököt, együttesek tagjait, iskolaigazgatót a könyvekről, olvasási szokásaikról. Egyre többen érdeklődtek a verseny iránt. Mára 34 partneriskola tanulói kapcsolódtak hozzá, köztük határon túliak is – mondta.

Az immár Olvass többet! határtalanul – magyarul című programot kísérőrendezvényekkel igyekeznek színesíteni. A napokban a Debreceni Irodalom Házában megszervezett felolvasó alkalmat szeretnék rendszeressé tenni, pódiumbeszélgetésekkel bővíteni. Az Péterfia utcai kiállítótérben lévő tárgyakkal találhatunk kapcsolódási pontokat a versenyre ajánlott művek témájához, szereplőihez vagy szerzőjéhez – márciusban egy új, játékos feladatlapot kapnak a múzeum irodalmi kiállításába látogató fiatalok, amelynek kérdéseire csak a könyvek elolvasása és a tárlat alapos bejárása után tudnak válaszolni – hangzott el a pénteki sajtótájékoztatón, amelyen a Déri Múzeum és az Ady Endre Gimnázium igazgatója írta alá az együttműködést megpecsételő dokumentumot. A múzeumot vezető Angi János hangsúlyozta: fontos a város közönségét a legfogékonyabb generáción keresztül megnyerni és hívni a Déribe.

HBN–HABE








hirdetés