Összeadás, kivonás

Akárhogy gondolkodom, nem jut eszembe olyan pillanat eddigi életemből, amikor iskolán kívül két-, három­ismeretlenes egyenletet kellett volna megoldanom. De olyan sem, amikor gyököt kellett vonni, vagy négyzetre emelni. Sőt, ha jól belegondolok, a körbe írható egyenlő szárú háromszög területének és kerületének kiszámításáról tanultaknak sem vettem még hasznát. Pedig tanították erősen, heti 5-6 matematikaórát ültem végig általános és középiskolában, a jelek szerint majdnem fölöslegesen. Orosz Csaba jegyzete.

Amire egy felnőtt átlagembernek matematikából szüksége van, az a négy alapművelet: összeadás, kivonás, osztás, szorzás. A százalék­számítással és a mértékegységekkel is tisztában kell lenni, de nem árt némi mértani alapismeret sem. (Mi a téglalap meg a kör.) Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter minapi debreceni előadásában elismerte, hogy a matematikát még mindig a 70-es, 80-as évek elképzelései szerint tanítják. Szerintem az egész közoktatást át kellene alakítani, méghozzá úgy, hogy az igazodjon a képességekhez. Vagyis, akit a humán érdekel, az azt tanulja magas óraszámban, akit viszont a reál, abban mélyedhessen el.

– Orosz Csaba –








hirdetés