Olvasónk írja: Miért velünk fizettetik meg?

Ez év január 10-e körül az E-on postai úton visszaküldött nekünk 1588 forintot. Gondoltuk, biztosan túlfizetésünk lehet, mert a hírekben hallottuk, hogy olcsóbb lett az áram.

Január 15-én küldött kaptunk az E-on-tól egy csekket, amin a befizetendő összeg 8799 Ft. Még aznap be is fizettük.
Másfél hét múlva visszaküldték a 8800 forintot.

Január 27-e körül kaptunk egy másik csekket az E-ontól, amit február 5-ig be kell(ene) fizetni, mégpedig 10474 forint összeget. Mivel a számítógépünk nem volt jó, ezért telefonon érdeklődtem, hogy hogy is van ez? Ráadásul a mérőórák elküldésének a dátuma, és az órák állásának a megjelölésében is pontatlanságokat találtunk. Telefonon azt a választ kaptam, hogy az E-on-nál a rendszer elromlott, azóta már elhárították a hibát, és február 5-ig nyugodtan fizessem be a 10474 forintot!

Ez enyhén szólva is durva! Az E-on-nál a rendszer elromlik, visszaküldik a pénzem és kiküldenek egy olyan számlát, amin nagyobb összeg szerepel. Könnyű a fogyasztó(k)ra hárítani az elhárítás költségét! És akkor még a telefonban közölték velem, hogy ez a 10474 forint már a javított számla.

Máskülönben 10656 forintot kellene fizetnem.
Így lett olcsóbb az áram?! Nem tudom, hogy a Fogyasztóvédelmi Hivatalnak mennyire terjed ki a hatásköre, de azért jó lenne az E-on körmére nézni!
Név és cím a szerkesztőségben

Az illetékes válaszol
Ügyfelünk havonta közli óraállását, ez alapján készülnek havi áramdíj számlái. Rendszerhiba miatt a fogyasztónk által decemberen és januárban bediktált óraállás később került rögzítésre, ezért készült számára téves számla. A kialakult helyzet minél előbbi rendezése érdekében munkatársaink írásban küldik meg ügyfelünknek az üggyel kapcsolatos tájékoztatást. Az okozott kellemetlenségért ezúton is elnézést kérünk.