Olvasónk írja: Logikátlan hibabejelentés

Ismerősömet szerettem volna felhívni vonalas telefonján, de sajnos nem volt vonala.

Tudtam, hogy a DIGI-nél van, ezért felhívtam a hibabejelentőjük számát, hogy bejelentsem, nem érhető el, nincs vonala. Kértem, vegyék fel hibára. Az első, amit az ügyintéző kért tőlem az a szerződés száma volt. Azt hittem, viccel, de nem. Míg nem mondom be a számot, nem veszi

fel hibajegyzékre. Hiába erősködtem, hogy én azt nem tudom, és miért is kellene tudnom egy olyan adatot, ami kizárólag a szolgáltatóra és az ügyfélre tartozik. Nem vette fel a hibát. Ő maga ugyebár nem tudta bejelenteni, hisz hívni senkit nem tudott. Ezt csak külső személy tudja jelenteni.

Miért nem veszik fel pusztán névvel és telefonszámmal a hibát, hisz ők azonnal tudják ellenőrizni, hogy van-e vonal vagy nincs? Innentől kezdve mindenkinek ki kell plakátolni illetve közre kell adni egy olyan adatot, ami kizárólag rá tartozna? Ezt a logikátlanságot én képtelen vagyok felfogni. Miért kell másoknak kiszolgáltatni a saját adatát? Mert azt kellett tennie. Mivel mindkettőnknek van vésztartalékra egy mobil, így azon kértem meg a szerződése számát, hogy végre be tudjam jelenteni a vonalhibát. Újra DIGI, szám bediktálása úgy, hogy azt sem kérdezték ki vagyok és felvették a hibát.

Nem tudom felfogni, ezt a faramuci helyzetet, ezt az ügyfélellenes magatartást. Ezt az adatkiadás kikényszerítését idegeknek. Mert arra kényszerítették az ügyfelüket, hogy olyan adatot szolgáltasson ki másnak, ami csak rá tartozna.  Én úgy gondolom, hogy ez nem egy ügyfélbarát magatartás a szolgáltató részéről. Sőt megkockáztatom, lehet, hogy nem is törvényes eljárás rákényszeríteni valakit bizonyos adat kiadására.

Anno amikor még létezett a MATÁV, számtalanszor jelentettem be a hibát Szabolcs megyében élő ismerősöm elérhetetlensége esetén. És minden esetben felvették a jegyzékbe, sőt annak alapján hárították el a hibát.

Hudákné Lakatos Margit