Olvasói panasz és válasz: Bankkártya volt az elveszett levélben

Akt.:
Olvasói panasz és válasz: Bankkártya volt az elveszett levélben
© Illusztráció: Getty Images
Hajdú-Bihar – Az alábbi esetről a február 11-én kelt levelében számolt be olvasónk: Január 12-én megtudtam hogy szívbillentyű cserére kell mennem. Január 19-én a hajdúhadházi (szomszéd város) OTP-fiókban megrendeltünk a feleségemnek egy bankkártyát (1783 forint), hogy a kórházi létem alatt a nejem is hozzáférhessen a folyószámlámhoz, és én se maradjak kártya nélkül. Azt ígérték, hogy tíz napon belül postázzák. Február 13-án befekszem a kórházba és a mai napig nincs kártyám.

Reklamációmra a bankban azt mondták, hogy sima levélként már a hónap elején meg kellett volna kapnom, érdeklődjek a postán. Megtörtént, de mivel sima levélről volt szó, érdemben nem tudtak mit tenni. Vissza a bankba, ahol azt mondták, midig sima levélként küldik a bankkártyákat. Úgy látszik, az ajánlott levél díja nem fér bele az 1783 forintba. De akkor kérje meg a díját külön! Most megcsinálnák a kártyát ingyen, ha még egyszer odamegy a feleségem, aki nehezen mozog (nyugdíjasok vagyunk). Nekem holnaputánra már úgy sem tudják a kártyát biztosítani, mondtam, és kérem vissza a pénzem. A válasz: azt nem adhatják vissza, ingyen újat csinálnak, de ahhoz a nejemnek ismét meg kell jelenni. Na, de mire kész lesz, már okafogyottá válik az egész. Azonnal levonták a szolgáltatás árát, de még most sem kaptam meg az ellenértékét.

– Név és cím a szerkesztőségben –

Ha tudta volna …

A levelet elküldtük az említett banknak, tudakolva, megéri-e a költségtakarékos postázás, az ellenőrizhetetlen folyamat, a bizonyíthatatlan célba jutás, az ügyfélnek okozott bosszúság? Kérdeztük továbbá, milyen megoldást javasolnak a hasonló esetek elkerülésére. Válaszukban egyebek mellett leírták, hogy a bank az ügyfelek kényelme érdekében küldi ki alapesetben inaktívan, postai küldeményként az elkészült bankkártyát, így nekik nem kell érte menni. Amennyiben jelzik, hogy nem kapták meg, úgy a bank gondoskodik a díjmentes kártyaletiltásról és a díjmentes új kártya igényléséről.

A kártya igénylésekor lehetőség van arra is, hogy az ügyfél ne postai kézbesítést válasszon, hanem valamelyik általa kiválasztott bankfiókba kérje a kártyát. 2012-ben pedig bevezették az expressz kártyakézbesítést: külön díj megfizetése mellett a kártyabirtokos az igénylést követő 2. banki munkanapon a bankfiókban vagy a 3. banki munkanapon futárral kézhez kaphatja az elkészült bankkártyáját. A postai kézbesítés mellett tehát az ügyfeleknek lehetőségük van a bankfióki kézbesítés vagy az expressz kártyakézbesítés választására is – tudtuk meg a bank médiakommunikációja által jegyzett levélből.

E válasz nyomán megjegyezzük: a jelek szerint a felsorolt lehetőségekről elfelejtették tájékoztatni az idős ügyfeleket.

– A szerkesztőség –








hirdetés