Olvasói panasz és reagálás: “Nem kellene szó nélkül is segíteni a rászorulóknak?”

Olvasói panasz és reagálás: “Nem kellene szó nélkül is segíteni a rászorulóknak?”
© Illusztráció: thetimes.co.uk
Debrecen – Ügyintézés miatt kerestem fel május 17-én délelőtt 10 óra körül a megyei kormányhivatal családtámogatási és társadalombiztosítási főosztályát. Vak ember vagyok. Bár nem tudtam az ügyintézési hely változásáról, megtaláltam. Az ügyintézés menetének módja azonban felháborított.

Semmi segítség az érkező vakoknak, vagy látássérülteknek. Egy ügyfél segítségével jutottam el a számosztó úriemberig, aki a kezembe nyomott egy papírdarabot, és semmi tovább. Kértem, merre menjek? Flegmán azt válaszolta: a kijelző mutatja.

Először szóhoz sem jutottam. Egy ügyfél akart segíteni, de hamarabb végzett, így a gombot nyomogató embert akarta megkérni, hogy szóljon, ha sorra következek. Ezt megtagadta.

Akkor rákérdeztem: miért fizetik? Azt a lapot egy idegen is ideadta volna nekem. Azt mondta akkor, hogy ő már csak öt percig lesz ott. A kollégának nem adhatta volna át?

A kérdésem: ha 2015-ben történik, a felújítás, nem lett volna szabály egyfajta akadálymentesítést látássérülteknek kialakítani?

Ha nem, és van ott egy amúgy is nem sokat lendítő ember, nem kellene neki szó nélkül is segíteni a rászorulóknak?

Amikor megjegyeztem, hogy levelet írok a hozzáállásukról, utána már segített az ügyintézőhöz menni, és az épületből kijutni is. Azt nem értem, miért kellett előtte megaláznia? Egy ilyen helyen dolgozó alkalmazottnak, nem jut eszébe, még kérésre sem, hogy (szerintem nem egyedül vagyok) segítséget nyújtson?

Én is ember vagyok, sérülten is annak érzem magam, és próbálok aszerint is élni. Nekem egy jól sikerült ügyintézés energiát ad a továbblépéshez, hogy minél kevesebbet legyek ráutalva másra. De az ilyen emberek sok időre megkeserítik a napjaimat.

– Soltész Sándorné, Debrecen –


Azonnal intézkedtek

Tapolcai Zoltán, a Kormánymegbízotti Kabinet kabinetvezetője a következő reagálást küldte a Naplónak:

A kormányhivatal, levélben az ügyfél elnézését kérte a Családtámogatási és Társadalombiztosítási Főosztály ügyfélszolgálati helyiségében történtekért. A fogyatékos emberek ügyintézésben történő támogatása érdekében az ügy tapasztalatai alapján a kormányhivatal azonnali intézkedéseket hozott.









hirdetés