Olvasói panasz és az illetékes válasza: A polgármester megígérte

Régóta panaszkodnak a lakosok
Régóta panaszkodnak a lakosok - © Fotó: Matey István
Debrecen – A Naplóban már többször cikkeztek róla, de több 10 éve nincs megoldás a Füredi – Nyíl – Rakovszky utcák borzalmas átmenő forgalmának kitiltására, holott a régi polgármester megígérte, hogy az elkerülő út megépítése után az itt lakók nagymértékben meg fogják érezni a forgalom csökkenését.

Azóta eltelt 3 év (2012-ben épült meg az elkerülő út, sok-sok millióból) de semmi nem változott, sőt, még több a forgalom.

Az épületek rázkódnak, remegnek a falak. Szörnyű érzés, néha már halálfélelmem van a saját lakásomban. A hőségben nem lehet ablakot nyitni, mert csak a büdös és az elviselhetetlen zaj áramlik befelé. Megkérdezném az illetékeseket: hogyan lehet így élni?

Úgy gondolom, mint magyar állampolgárnak, jogom van ahhoz, hogy élhető, tiszta környezetben éljek, ahol csend van főleg éjszaka, hogy lehessen pihenni.

Ha már nagy sokára és sok-sok pénzből megépült az elkerülő út, akkor oda kell kivezetni, elterelni a 33-as főút forgalmát – megsúgom, hogy nagyon sok város már ezt régen megcsinálta – de mindaddig a kutya sem megy arra, amíg az elkerülő utat fizetőssé teszik. Fel kell szabadítani sürgősen a Kassai-Rakovszky utat!

– Szikszay Zsuzsanna, Debrecen –

Keresik a lehetőségeket

A panaszlevélre a polgármesteri hivatalból a következő választ kaptuk:

A városvezetés az érintett városrészben lakókhoz hasonlóan érzékelte a szóban forgó útszakaszok megnövekedett forgalmát, melyre tekintettel az elmúlt időszakban tárgyalásokat kezdeményezett, a 4. számú főút (Kassai út – Rakovszky u. – Hajnal u. – Wesselényi u.), valamint a 33. sz főút (Nyíl u. – Füredi út – Balmazújvárosi út) kezelőjével, a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel.

Az országos főúthálózat debreceni belterületi szakaszain a forgalom által okozott zaj és rezgés terhelés jelentős, mely különösen a nagy forgalmú útszakaszok mellett lakók ellenérzését váltja ki. Jelenleg olyan megoldásra, mint amelyet Józsán alkalmaztunk, nincs lehetőség, mivel a teljes hosszban kiépült alternatív gyorsforgalmi útvonal nem áll rendelkezésre. 2016-ban kezdődik a Debrecent elkerülő gyorsforgalmi út hiányzó szakaszának – a 4-es és 47-es közötti szakasznak – a kivitelezése, amely érdemi segítséget jelenthet a forgalom csökkentésében, az érintett városrészekben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy addig is ne keresnénk azokat a lehetőségeket, amelyek legalább részben csökkenthetik a forgalomterhelést. Ennek érdekében jelenleg is egyeztetéseket folytat az önkormányzat a Magyar Közút Nonprofit Zrt-vel, mint az állami úthálózat kezelőjével.

Közös szándékunk az, hogy a már meglevő elkerülő útszakaszokat a tranzit tehergépjármű forgalom mindenképpen vegye igénybe és ezzel ne terhelje a városi úthálózatot. Erre irányuló megoldásokat fogunk kidolgozni a közeljövőben, melyről igyekszünk rövidesen tájékoztatást adni a városrész lakóinak és a közvéleménynek.”​








hirdetés