Olvasói levél: Szembesítik az utast és a jármű vezetőjét

Lemaradni, és szándékunk ellenére fennmaradni is dühítő (képünk illusztráció)
Lemaradni, és szándékunk ellenére fennmaradni is dühítő (képünk illusztráció) - © Fotó: Archív
Debrecen – Nap, mint nap utazva a debreceni tömegközlekedési eszközökön néha tollat ragadok és panaszt teszek az ügyfélszolgálaton, ha úgy gondolom, hogy az utasok biztonsága vagy az utazás színvonala nem megfelelő. Gyakrabban is tehetném, és szerintem sokan vannak ezzel így. Az utóbbi időben azt tapasztalom, hogy a bejelentéseinkben elhangzottakat megcáfolják, és az a válasz érkezik, hogy valótlant állítunk.

Korábban tettem egy bejelentést, hogy a fiamat a troli a megállóban hagyta. Saját szemmel láttam, csak a vezetővel nem akartam konfrontálódni, hiszen az egész utat végig káromkodta. A megkeresésemre azt a választ kaptam, hogy valótlant állítok. A mostani esetnek több szemtanúja volt, az egyik utas a telefonjával le is fotózta az esetet. Azt ígérte ő is bejelentést tesz. Ha valóban megtette, kíváncsi lennék, neki mit válaszoltak. Íme, a következőket írtam az ügyfélszolgálatnak: „…ma, azaz 2015.02.20-án a Vincellér utca irányába közlekedő 22Y-os busz 7 óra 9 perckor ért a Jókai utcai megállóba. A sofőr magára hagyta a buszt, járó motorral és nyitott ajtókkal. A közelben lévő Fornettisnél vásárolt. Megjegyzem, nem az első eset. A menetidőt maximálisan betartotta, hiszen 7 óra 10 perckor már indult is. Gondolom, siethetett reggelizni, mert a Dorottya utca megállónál jelzésünk ellenére sem állt meg. Középen és hátul is jelezve volt. Amikor szóltunk neki, azt mondta nem látta a jelzést. Ha valóban rossz a busz jelzőrendszere, kérem javítsák. Sikerült elkésnem a munkahelyemről.”

Az alábbiakban olvasható válasz érkezett, amely felháborít. „…a járművezető elmondása alapján a panaszos által megadott időpontban nem történt ilyen eset. A 07:26’- kor a Vincellér utcáról induló járatánál vissza irányban valóban történt olyan, hogy a Jókai utcai megállónál megállt, mert a megállóból történő indulása még nem megengedett, ezért kiszállt a járműből, és a járművet leellenőrizte, de az az állítás, hogy vásárolni ment, nem fedi a valóságot. Véleménye szerint a panaszos a Dorottya utcai megállónál vélhetően elfelejtett jelezni, mert a műszerfalon nem volt visszajelzése, sőt a hölgy a Derék utcánál szólt, hogy le kívánt volna korábban szállni…”

Értem én, hogy védik a dolgozóikat, de mi nagyon sok pénzt fizetünk a közlekedésért, ezért azt gondolom, elvárható lenne, hogy panaszainkat megfelelően vizsgálják ki.

– Lajter Amarilla Edina, Debrecen –

Fontos az utasok elégedettsége

Az olvasói levelet a Napló szintén elküldte a DKV Zrt.-nek, ahonnan azt a tájékoztatást kaptuk, hogy a járművezető meghallgatásáról jegyzőkönyv készült, amely az utas által leírtaknak több ponton ellentmondott. Mivel a cég számára nagyon fontos, hogy utasai a szolgáltatással elégedettek legyenek, ezért a feleket szembesítve igyekeznek az elmondottakat tisztázni. Ha ezt követően kiderül, hogy a járművezető nem a társasági szabályzatban foglaltak alapján járt, úgy a DKV Zrt. vele szemben megteszi a szükséges intézkedéseket.



Sporthírek






hirdetés