Olvasói levél: Legközelebb nem fordul elő

Akt.:
Olvasói levél: Legközelebb nem fordul elő
© Illusztráció: AFP
Debrecen – Válasz érkezett a betegszállításról szóló olvasói levélre, amelyet nemrég közöltünk a Hajdú Online-on.

Aznap az egyik beteg szállításánál kisebb sérülés történt. A sofőr az ujját a hordággyal odaszorította a falhoz, és az ujja szétnyílt, amit a Kenézy Kórházban azonnal összevarrtak, leragasztottak. Szabadnapos kollégát próbálkozásunk ellenére sem sikerült beállítanunk, így kénytelenek voltunk azt a napot úgy megoldani, hogy az a kocsi csak olyan betegeket szállítson, akinek a mozgatása megoldható kerekes szék és hordágy nélkül is.

A levélíróhoz a betegszállítók a sérülés miatt késve érkeztek, és mikor felcsengettek, egy úr lejött hozzájuk, akitől megkérdezték, le tud-e jönni a beteg segítséggel szép lassan, vagy hívjanak másik autót. A válasz az volt, hogy megoldható, mert felfelé is így vitték. A kollégák ugyanezt a betegtől is megkérdezték, és ő nem óhajtott tovább várni, ezt a megoldást választotta. A sérült ujjú kollégánk előtte haladva fogta a járókeretét, a másik hátulról, a hóna alatt fogva biztosította, hogy el ne essen. A beteg úgy jött le, hogy a sérült lábát a levegőben tartotta, azt nem terhelte.
A hölgy szóvá tette, hogy nem ért be a megadott 11 órás időpontra. CT-re, MR-re és a művesére szigorúan időre kell szállítani. A többi helyre a rendelési időt vesszük alapul. Traumatológia-ambulancia 13 óráig van, így a beteget mindenképpen behozzuk rendelési időn belül. Ez esetben is ez történt. Sajnos, amikor a betegeknek az időpontokat osztják, nem egyeztetnek a betegszállítókkal, hogy egyáltalán megoldható-e a feladat. Mi próbáljuk tartani az időpontokat, de néha ez lehetetlennek tűnik.

A hazaszállítást a betegszállító 6 órán belül köteles végrehajtani. Esetünkben jóval a megadott időkereten belül érkezett a kollégánk, a hölgy azonban közölte, hogy nem óhajt velük utazni. Tehát egy másik cég vitte haza. A beteg a beszállítás során nem élt panasszal sem a szállítók, sem a szolgálatvezetés felé, kizárólag azután fejezte ki nemtetszését, miután a másik cég személyzete erre kérte. Cégünk elnézést kér a betegtől a kellemetlenségekért, a kollégáink próbáltak erőn felül segíteni, nehogy lekésse a beteg a rendelést és elmaradjon az orvosi vizsgálata. Egyszeri eset volt ez, mert a kollégánk a sérült ujjával másnaptól táppénzre ment, és a helyettesítését megoldottuk.

A beteg kifogásolta még a kocsi tisztaságát is. A gépjárművön szolgálatot teljesítő kollégák minden este a műszak végén belülről kitakarítják és kifertőtlenítik az autót, és minden autónk egy mosóban teljes külső-belső takarításon esik át. Sajnos, a magas betegszám miatt nehéz tisztán tartani, mert nem ritka, hogy egy autónkkal egy nap 30-40 beteget is szállítunk. Sajnos, nap közben nem oldható meg a gépjárművek takarítása.

Még egyszer mély sajnálatunkat fejezzük ki a betegnek a szállításával kapcsolatban. Tanultunk belőle, és ígérjük, hogy a továbbiakban ilyen nem fordulhat elő. Hasonló esetben legközelebb kizárólag átcsoportosítással oldjuk meg a problémát.

Tisztelettel: Simon László szolgálatvezető


Olvasói levél: Betegszállítás – panaszokkal
Május 3-án tört el a bokám, Nagyváradon. Azonnal kocsiba ültünk, és meg sem álltunk a Kenézy Kórház baleseti ügyeletéig. Nem kellett megműteni, csak begipszelték. Két magas fiatalember cipelt fel a negyedik emeleti lakásba, mert lift nincs a házban.








hirdetés