Olvasói levél: Kerül, amibe kerül

A kanyarodó sávokat kis szigetek építésével is megjelölték
A kanyarodó sávokat kis szigetek építésével is megjelölték - © Fotó: Archív
Debrecen – A Falóger nagy területe talán már negyedszázadnál is régebben üresen (gazosan) áll. A környékbeliek a múlt évben örömmel értesültek, hogy a keleti végeken is épül végre egy bevásárlóközpont.

Az új üzlet a Lidl – népszerűbb nevén Lidi – lesz. A terület fele részét feltöltötték magasabb szintre, mint a mellette működő utcák útburkolata. Az üzletház építése is jó ütemben haladt, igazán ízléses külsővel májusra már el is készült. A szép épület környéke igazán reprezentatív.

Először az úthálózatról írok. A Faraktár utca burkolatát úgy újították fel, hogy a kanyarodó sávokat nem csak útburkolati jelekkel, hanem kis szigetek építésével is megjelölték. A másik oldalon a Ruyter utcát, ahol számos víz-, gáz- és elektromos csatlakozási helyet építettek ki ugyancsak új aszfaltburkolattal látták el. Az üzletház területén a Mák utca folytatásaként épült keresztező út kétszer kétsávos, rengeteg útburkolati jel felfestésével, de nem aszfalt-, hanem kőburkolattal ellátva. Ugyancsak kőburkolat fedi az üzletet megközelítő és a parkolást segítő utakat is, sőt a parkolóhelyeket is. Az utak közötti rész pázsittal van borítva.

Az igazán hivalkodó rész a közlekedési lámpák elhelyezése, melyek száz négyzetméterenkénti sűrűsége talán Debrecenben a legmagasabb. A Faraktár utcával párhuzamos Kolónia utca – talán ötven lakással – mindkét végén közlekedési lámpákat kapott. Ugyancsak közlekedési lámpák vannak a Faraktár és a Mák utca közötti kereszteződés mindkét végén, sőt a közepén is az üzletbe behajtás szabályozására. A kétszer kétsávos keresztező út mindkét oldalán kb. 2 méter széles gyalogosutat építettek, melyek közlekedését szintén lámpák szabályozzák.

Külön említést érdemel a kihelyezett rengeteg útjelző tábla. Ezek között megemlítem a Ruyter utcán egy vastag fa mögött egy méternyire elhelyezett, tehát az úttestről aligha észlelhető vasúti kereszteződést előre jelző táblát, amely ráadásul nem is utcai kereszteződésre, hanem csak az üzletház hátsó raktárrészébe behajtó útra vonatkozik. A táblák fölöslegessége közötti csúcs a területnek körülbelül a középvonalában a rendezetlen területrész felé, amely egy méternyi mélységben van a kiépített résztől egy induló útszakaszt is építettek mintegy 4 méter hosszúságban. Annak a végén, a méternyi szintkülönbség kezdetén ugyancsak közlekedési táblákat helyeztek ki. Leg­felül behajtani tilos, középen 2 méteres magasságkorlátozás, alul pedig 2o kilométeres sebességkorlátozás. Említésre méltó még, hogy a három hete megtartott útkereszteződés és útfelújítás hatósági műszaki átadás-átvételi eljárás után az útkereszteződés mindkét végét lezárták. Az eljárásról szóló tudósításban az üzlet megnyitását érintő érdeklődésre az a válasz hangzott el, hogy most keresik az eladókat.„Dolgozni csak pontosan, szépen…”

– Mervó Zoltán, Debrecen –