Olvasói levél: Jobb lett volna a troli?

Miskolc – Szeretnék hangot adni annak a meggyőződésemnek, hogy a Miskolcra tervezett „Zöld Nyíl” nevű villamos projekt véleményem szerint hibás döntés volt – írja miskolci olvasónk.

“A KTE Szenior Csoportjával együtt kidolgoztunk egy alternatív javaslatot a trolibusz közlekedtetésre. A troli korszerűbb, zajtalanabb, mint a villamos. Ki tudja szolgálni a vonal forgalmát, az üzemeltetése pedig nem drágább.

Az ország nagy városaiban van trolibusz közlekedés. Budapesten 14, Debrecenben 3, Szegeden 5 vonalon közlekedik. Trolibusz közlekedésnél elmarad a hatalmas költségű pályaépítés, ami a beruházás legnagyobb részét teszi ki. Járműbeszerzést tekintetve is előnyösebb a trolibusz közlekedés. Egy trolibusz beszerzési ára 1/6 része a villamosénak. Nem elhanyagolható szempont, hogy a villamos vágánycsere hosszú ideig erősen zavarná, csaknem megbénítaná a forgalmat Miskolc gerincvonalán. A trolibuszra a járdáról kell felszállni. A jelenlegi járdaszigetek megszűntethetők. A Győri kapuban és a Bajcsy Zsilinszky úton a járdaszigetek elbontása után négy sáv alakítható ki, az utak átbocsátóképessége megnövekszik.

A trolibusznak kisebb az önsúlya, ezáltal gyorsulása jobb, mint a villamosé, a menetidő is csökkenhetne. A kisebb önsúlya miatt az áramfogyasztás is kevesebb. A tanulmányunkban tervezett teljes beruházási költség a „Zöld Nyíl” projekt 38 milliárd forintjával szemben 7 milliárd forint. Ez ugyanúgy tartalmazza a korszerű javítóbázis kiépítését, új áramellátó létesítését, a villamos járdaszigetek elbontását, és más marginális költségeket. A koncepció megváltoztatásával hatalmas beruházási összegeket lehetne más, fontos célokra átcsoportosítani.”

 








hirdetés