Olvasói levél: Bejelentésfogadás helyett kérdezősködés

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: HBN archív
Hajdúhadház – Vasárnap délután Hajdúhadházon voltam apósoméknál, 16.40-kor az autómmal parkoltam a házuk előtt. Beugrottam egy kávéra, mindössze néhány percig voltam bent, azalatt feltörték az autómat, azaz beverték a szélvédőjét és kivették onnan a táskámat, amiben nagyon sok készpénz volt. Meghallottuk a pukkanást, ahogyan betört a szélvédő, kirohantunk és láttuk, hogy mi vanAz olvasó kérdez, az illetékes válaszol.

Hívtam azonnal a 112-es segélyhívót és mondtam nekik, hogy azonnal kapcsolják a hajdúhadházi rendőrséget. Egy nővel beszéltem, kérte, mondjam el mi történt. Gyorsan, 10 másodperc alatt elmondtam és ő mindenfélét kérdezett, miközben még mindig nem értesítette a hadházi zsarukat… Elkezdtem vele veszekedni és rányomtam a telefont.

Aztán hívtam a 107-et és ott is csak a kérdéseket nyomták, de 10 perc eltelte után még mindig semmi, a helyi rendőrök sehol… És ő csak mondta a hülyeségeit, hogy mi volt a táskában, mennyi pénz, milyen színű táska, hol álltam, ki vagyok stb., és még a helyi zsaruk sehol… 15 perc eltelt, majd aztán szépen jöttek: egy autó két járőrrel! Semmi lezárás vagy komolyabb keresés, csak a kínlódás… 30-40 perc múlva jöttek a helyszínelők és kb. 1 óra múlva a kutyás rendőr.

Egy nagy vicc az egész! Szánalmas az egész rendőri intézkedés!

Ha segítséget kérünk a rendőrségtől több mint 5-10 perc csak kérdésekből áll, és kapcsolgatnak összevissza, előbb Miskolc veszi fel, majd Budapest és aztán kapcsolják Hajdúhadházat.

– Név és cím a szerkesztőségben –


Nem volt együttműködő

A segélyhívás 2014. június 15-én 16.48 órakor érkezett a miskolci Hívásfogadó Központba. Az operátor a 361/2013. (X. 11.) Korm. rendelet 4. paragrafusában foglaltak szerint megpróbálta a bejelentő adatait felvenni, ami nem járt sikerrel. A bejelentő nem tanúsított együttműködést, sértő hangnemben beszélt az operátorral, majd bontotta a vonalat.

Ezt követően a hívásfogadó 16.50 órakor visszahívta a bejelentőt, akivel pontosította az adatokat, és 16.53 órakor átküldte az adatlapot az illetékes Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság Tevékenységirányítási Központjába. Itt fontos kiemelni, hogy a rendőrség megyei szintű tevékenységirányítással látja el ide vonatkozó feladatait, így a bejelentő azon felvetése, hogy a hívását a Hajdúhadházi Rendőrkapitányságra kapcsolja át az operátor, nem szakszerű és nem is teljesíthető.

A bejelentő által a Naplóhoz eljuttatott leírásban több valótlan állítás is szerepel, így például nem igaz, hogy a segélyhívást a miskolci Hívásfogadó Központból Budapestre, majd Hajdúhadházra irányította volna át az operátor.

Továbbá a bejelentő erősen kritikus kijelentéseket fogalmazott meg levelében, ezzel szemben a Hajdúhadházi Rendőrkapitányságon elmondta, hogy a rendőri intézkedéssel szemben nincs panasza, pusztán a segélyhívás fogadásakor alkalmazandó általános adatfelvétel szükségességét vitatta.

Jelen esetben, miután a hívásfogadó visszahívta a bejelentőt, majd továbbította a segélykérést közvetlenül a Hajdú-Bihar Megyei Rendőr-főkapitányság Tevékenységirányítási Központjába, 16:54 órakor megkezdték a rendőri erők a kivonulást, a helyszínre 17:08 órakor érkeztek meg.

A hívásfogadás, valamint az intézkedés módja és gyorsasága is megfelelő volt. Nincs a rendőri erők helyszínre érkezésének időtartamára vonatkozó szabályozás, a tevékenységirányítás során az erőforrások rendelkezésre állása függvényében priorálják a bejelentéseket.

Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy percekkel korábban a helyszínre érkezhettek volna a rendőri erők, amennyiben a bejelentő együttműködést tanúsít az adatfelvétel során.

– ORFK Kommunikációs Szolgálat –








hirdetés