Oláh-Gumi Nemetközi Rallycross Parádé a 20 éves RabócsiRingen!

Oláh-Gumi Nemetközi Rallycross Parádé a 20 éves RabócsiRingen!
© Fotó: Magánarchívum
Máriapócs – 2016.03.27-03.28-án, azaz Húsvétkor újabb rekordnevezéssel nyit a szezon!

A minden idők legerősebb magyar mezőnye mellett Közép-Európa top pilótái is Máriapócson folytatják az idényt.

Már csak az előnevezések alapján is, közel 140 pilóta várja a rajtot!

A rallycross népszerűsége nem csak Magyarországon, hanem az egész világon növekvő tendenciát mutat, hiszen a zárt versenypálya biztonságot, színvonalat, kilincsre menő viadalokat és utánozhatatlan akusztikai és látvány különlegességeket szolgáltat a nézőközönségnek.

A Világbajnokság is minden évben bemutat valami új pilótát, ezúton a Rally Világbajnokság királyát, Sebastian Loebot szerződtették a promotőrök, aki a Hansen Motorsport Peugeot 208 versenyautójával vág neki a teljes VB szezonnak. Ha már Hansen Motorsport, akkor itthon is újdonsággal szolgálhatunk, hiszen a tavaly debütáló Kiss Pál Tamás is ezen csapat autójával vágott neki a teljes Európa- és Országos Bajnoki évadnak!

Miért ez minden idők legerősebb bajnoksága? Ádáz csata kezdődött már a Szlovákiaringi I. futamon! A SuperCarsban, azaz a király kategóriában rég várt indulószám jött össze (18 induló), így megjósolni is nehéz lett volna a verseny végkimenetelét. A címvédő Kárai Tamás (Audi A 1) már tavaly ősszel bemutatta 570 lóerős bivalyerős versenyautóját, amit azóta tökéletesítettek. Egy ilyen autóval mi lehet más célja, mint megvédeni a bajnoki címét. A technika azonban ezúttal megtréfálta Európa Bajnokunkat, mert a Szlovákiaringen sorozatos problémákkal küzdve végül nem sikerült a döntőbe jutás számára. Nem úgy Kiss Pál Tamásnak (Peugeot 208), aki végig brillírozott az új technikával és megnyerte az évadnyitó futamot. A két pilóta elszántságát és agilitását megmutatta az egyik előfutam azon párharca, amelyből nem csak ők, de a karosszéria elemek is rosszul jöttek ki. Az indulók között láthatjuk majd, a második helyen végzett a Team Austria pilótáját Max Puchert (Ford Fiesta), aki teljes résztvevője az Európa Bajnokságnak és kíváncsian várjuk, hogy a számára új pályán hogyan teljesít majd. Nem hiányozhat a másik osztrák nagymenő, Alois Höller (Ford Focus) sem, aki agresszív stílusával riogathatja majd a magyar mezőnyt. Mindenki nagyon várja Wieszt Jankót (Skoda), a bajnokság tavalyi meglepetés emberét, aki megszerezte Szlovákiában a SuperCarsok harmadik helyét. Végre összeállt a technika és dobogóra esélyessé lépett Vass Zoli (Mitsubishi Colt), akinek autója úgy tűnik, végleg kinőtte gyermekbetegségeit. Hazai vizeken evezik majd a kategóriát és designt váltó Mózer Attila (Skoda Fabia), akinek Skodája okozhat meglepetést az élmezőnynek. Lukács Kornél, azaz Csucsu (Ford Focus) szintén az idei év színfoltja lehet, akinek Szlovákiában mutatott részteljesítménye bizakodásra adhat okot. A kilencszeres magyar bajnok Harsányi Zoli (Mitsubishi) Evo 10 premierje elmaradt – az ígéretek szerint csak Pünkösdkor debütál majd -, Evo 5 versenyautója már nem a legharcképesebb, de Zoli nem adja fel és igyekszik minél több pontot gyűjteni. Ha már üde színfoltoknál járunk, ne felejtsük el az örökös bajnokunkat Kotán Pétert (Ford Escort), aki zsinórban a harmincadik szezonját kezdheti meg és könnyen lehet, hogy ezzel Európában is rekorderré válhat! Simon Zoli (Mitsubishi) peches volt Szlovákiában, gyönyörű Evo 6-ja lángra kapott, de a hírek szerint itt lesz Húsvétkor, mint ahogy Vnoucsek Doki (Mitsubishi) és Hangodi Zoli (Nissan) is.


Fotó: Magánarchívum Fotó: Magánarchívum ©

Super1600 kategóriában már mindenki nagyon várja a tavalyi év „Év Rallycross Versenyzőjét”, Szabó Krisztiánt (Skoda), aki minden idők legeredményesebb nemzetközi eredményét tudhatja magáénak. Kíváncsian várjuk, hogy profizmusa elég lesz e a számára az új pálya meghódítására. A tavalyi címvédő Szíjj Zsolt „Jolly” (Suzuki) óriási bukfenccel nyitotta a szezont, de reméljük a Húsvéti futamra elkészül a technikája és Krisztiánnal felveheti a versenyt. Fiatal tehetségeink szintén brillíroztak a nyitó fordulón, így Kovács Marci (Suzuki) és Marton Gergő (Skoda) is méltán bizakodhat a futamgyőzelemben. Gerencsér Dávid (Suzuki) kiegyensúlyozott teljesítménye is figyelemreméltó lehet, mint ahogyan a hazai pálya előnyeit élvező és kategóriát váltó Révész Bálinté (Skoda) is. Reméljük megérkezik majd a kategória ikonja, a kilencszeres magyar bajnok Bánkuti Junior (Peugeot) is, aki a hírek szerint még elég csehül áll versenyautójával.

SuperTouringcars +2000 kategóriában az osztrák Karl Schadenhofer (VW Golf) rutinjával esélyesebbnek tekinthető, de bizonyára lesz beleszólása ebbe Csendes Zsoltnak (Opel Ascona) és idén profiként is bemutatkozó Tajmel Tibornak (BMW), a rallytúrák királyának is.

SuperTouringcars -2000 kategóriában idén is nevezett a többszörös Európa Bajnok cseh pilóta Roman Castoral (Opel Astra), akinek a skalpjára Luigi (Ford Puma) már régóta pályázik és technikai újításának köszönhetően nem elképzelhetetlen, hogy Húsvétkor rég dédelgetett álma valóra válhat. Az élmezőnyhöz tartoznak még fiatal tehetségeink, Csirmaz Brúnó (Honda) és Góth Viktor (Opel Corsa) is, akiket szintén a dobogó esélyesek között várunk.

Magyar Kupa mezőnye idén is kiélezett küzdelmeket ígér, Pleveisz Tamás (Suzuki), Lakatos Lénárd (Suzuki) és Perendy Peti (Suzuki) szlovákiaringi teljesítménye meggyőző volt, de nem ülhetnek ölbe tett kézzel, hiszen sokan pályáznak rajtuk kívül az első három helyre. A Suzuki Kupásoknál nagy meglepetésre Lakatos Dominika (Suzuki) ünnepelhetett, amíg az Astra Kupásoknál Szabolcs Robi (Opel astra) vitte a prímet az első futamon, de bőven vannak, akik a Húsvétot máshogy tervezik.

Az abszolút juniorok – azaz a legkisebbek Junior Kupája – már bebizonyították, hogy felnőtteket megszégyenítő módon is képesek versenyezni. Szlovákiában Hangodi Bendegúz (Suzuki) állhatott a dobogó legmagasabb fokára, kíváncsian várjuk a folytatást.

Az Országos Amatőr Bajnokság szintén garantált izgalmakat rejt, hiszen több 40 pilóta fog összecsapni az évadnyitón. DIV I. Keleti1600 cm3 kategóriában, azaz a Ladáknál Tárnok Sanyi viheti a prímet, de ne feledkezzünk el Emődi Jani bácsiról sem, aki 74 évesen minden idők legidősebb rallycross versenyzőjeként áll rajthoz a viadalon. DIV I. Nyugat1600 cm3-ben Ádám Laci (VW) és a népszerű szlovák versenyző Tomas Bagos (Fiat Punto) a legesélyesebb. DIV II. -2000-ben a drift király Zentai Sanyika (Ford) meggyőzően teljesít, de „kis Szamóca” Szabó Dénes (VW) is bajnoki címre hajt. DIV II. 2000+ kategóriában mindig kilincsre menő viadalokat láthattunk, itt lesz debreceni fenegyerek Taskó Rodrigó (BMW), a tavalyi bajnok G. Nagy Zoli (BMW) és a rutinos Béke Attila (BMW) is, akik gondoskodnak majd a Húsvéti hangulatról.

Minden kategóriában nagy indulószám, és óriási csata várható, új technikákkal és régi arcokkal.
Mindezek garantálják a feledhetetlen szórakozást és várhatóan a régi szép időket idézik majd vissza.


Programterv

CEZ – Közép-Európa Bajnoki Rallycross Zóna Bajnokság
RNOB – Rallycross Nyílt Országos Bajnokság
OAB – Országos Amatőr Rallycross Bajnokság

2016. március 27. vasárnap

09: 00 – I. Edzés OAB, RNOB, CEZ
11: 00 – II. Edzés OAB, RNOB, CEZ
13: 00 – I. Előfutam OAB, RNOB, CEZ
15: 45 – II. Előfutam OAB
II. Előfutam csak RNOB (csak Nemzeti)

2016. március 28. hétfő

08: 00 – Melegítő edzés OAB, RNOB, CEZ
09: 30 – II. Előfutam csak CEZ (csak Nemzetközi)
10: 30 – III. Előfutam OAB, RNOB, CEZ
13: 15 – Versenyzői felvonulás
14: 00 – Elődöntő és Döntő futam(ok) OAB, RNOB, CEZ

Utolsó döntő futam leintése után 20 perccel díjátadó ünnepség a rajthelynél.









hirdetés