Nyulat, tojást vagy esetleg valami mást?

Debrecen – A húsvét az év első olyan ünnepe, amely megnöveli az élelmiszer-vásárlásokat.


A húsvéti édességekből például tavaly 4 milliárd forintnyi fogyott, a teljes élelmiszer-forgalomban pedig 50-60 milliárd forintos többlet mutatkozott. Piackutatók szerint erre lehet számítani az idén is.

Szezonja van

Jelentősen bővül az élelmiszerek eladása húsvétkor – mondta Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára. Húsvéti édességekből tavaly mintegy 844 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb ünnepi édes ajándékot adott el a kiskereskedelem a tavalyi húsvéti, három hónapos időszakban. A Nielsen piackutató adatai szerint értéket tekintve két százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 10 százalékkal csökkent a forgalom az édességek piacán, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Az édességek között továbbra is nyúl és tojás figurák dominálnak. A Nielsen szerint folytatódott az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a vevők a húsvéti édességekre kiadott pénz 85 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami három százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt. A húsvéti édességek teljes értékben mért forgalmából a hipermarketek részaránya három százalékpontot emelkedett, és elérte az ötven százalékot. A diszkontok mutatója 25 százalékról 23-ra, míg a lánchoz tartozó többi üzleté 25-ről 24 százalékra csökkent. Az önálló boltokra stabilan két százalék, míg a drogériákra egy százalék jutott – közölte a Nielsen.

HBN








hirdetés