Helyi közélet

2009.05.30. 08:36

Olvasónk írja: A csórók megint kimaradnak a jóból! Miért?

<p>Aut&#243;szerel&#337; ismer&#337;s&#246;m haszn&#225;lt<br /> elektromos kisaut&#243;t hozott Sv&#225;jcb&#243;l,<br /> m&#233;g a nyolcvanas &#233;vekben. Azt&#225;n minden<br /> l&#233;tez&#337; hat&#243;s&#225;got<br /> v&#233;gigj&#225;rt, de nem enged&#233;lyezt&#233;k<br /> a forgalomba &#225;ll&#237;t&#225;s&#225;t. Ott<br /> rohadt sz&#233;t a j&#225;rg&#225;ny az udvaron,<br /> pedig am&#250;gy takaros darab volt- &#237;rja<br /> olvas&#243;nk.</p>

Most pedig ujjonghatunk, íme városunkban is

kapható a pici, mindenütt könnyen

leparkolható, energiatakarékos és

környezetkímélő elektromos

verda. Hogy miért nem tesszük mégsem,

két oka van. Az első az ára.



Annyiba kerül, mint egy átlagos, sőt

nem is a legolcsóbbak közé

tartozó családi négykerekű,

amibe befér papa, mama, két gyerek, a

nyaralás összes motyója,

talán még a Blöki kutya is.

De a kereskedő nem is rejti véka

alá, hogy a járművel a

milliárdos

vállalkozófeleségek (és

porontyaik) kegyeit keresi, nem a

pórnépét, második

(harmadik, stb.) kocsinak ajánlva a

tetszetős kisautót.

Már megint valami, amiből csak a

leggazdagabbak részesülhetnek! Ha egy ilyen

jármű ára egy-másfél

millió forint lenne, bizonyára

többet lehetne eladni belőle, nagyobb lenne a

kereskedő haszna, és jót tenne a

környezetnek is.

Persze, ezzel az olajlobby bevétele

csökkenne. Lehet, hogy ők

diktálják a vevőt visszatartó

árakat, gondosan kalkulálva, nehogy

tömegcikké válhasson az ilyesmi

és tényleg hasznára váljon

a környezetnek?

A másik morgolódásunk sokkal

egyetemesebb érvényű. Miért

van az (sajnos világszerte), hogy ami a

válságos időkben a

kilábalás útja lenne, épp

abból csinálnak luxuscikket?

Miért drágább, ami

energiatakarékos és

környezetkímélő? Miért a

hagyományos kocsikat gyártó

cégek hóna alá nyúlnak az

államok, és nem a jövőt

jelentő „zöldebbeket”

támogatják?

Létezik már a „pedalcar”, a

zárt, eső ellen védett,

biciklipedállal hajtott egy- vagy

kétszemélyes „autó” is

tőlünk nyugatabbra, (sajnos ott is nagyon

drágán), míg nálunk

teljesen ismeretlen, pedig bizonyára

lennének vevői megfelelő áron.

De tévedek, a Csapókert

utcáin néha látni egy kék

műanyaghordóból barkácsolt

pedálos négykerekűt.

Mókás darab, szépnek nagy

jóindulattal se nevezhető, de benzin

nélkül megy.

Vajon hazai vállalkozóink nem

látnának üzletet akár

„babgázzal”, akár

villanymotorral hajtott kis járművek

gyártásában?De folytathatjuk a

sort: Miért annyi az ára az

energiatakarékos fűtési

rendszereknek, hogy évtizedek alatt

térül csak meg a beruházás?

Miért kerül egy nyamvadt

energiatakarékos izzó

hússzorosába a hagyományosnak?

Hazánkban miért nincsenek jelenős

kedvezmények a megújuló

forrásból származó

energiákra? Honnan a téveszme, hogy az

egészséges élelmiszer, a

vegyszermentes, „öko-”,

„bio-” termékek fogyasztása

unatkozó gazdagok hobbija?

És itt nem a reklámok

szemérmetlen hazugságaira gondolok, akik,

ha a sok e-betűs adalék mellé

odatesznek valami kis vitamint, rostanyagot,

valójában talán nem is

létező, de hangzatos nevű valamit, nem

átallják a terméket

egészségesnek nevezni.

Arra gondolok, ami nem feltétlenül a

multi-cégektől származik, viszont

tényleg egészséges. Miért

kerül némelyik (MLM

hálóztatban árult)

egészségvédő

táplálékkiegészítő

a minimálbér egynegyedébe?

Hasonló példákkal mindenki

folytatni tudná a sort.Egy szó, mit

száz, így éljük fel a

jövőnket a pillanatnyi haszon

reményében.

Tisztelettel: K. Péter

 

debreceni

Csapó utcán

  • Rablás Debrecenben:

  • belerúgott a fiatal lányba

    Ezek is érdekelhetik

    Hírlevél feliratkozás
    Ne maradjon le a haon.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

    Rovatunkból ajánljuk

    További hírek a témában