Nőtt a Twitter forgalma, de megtorpant a felhasználók számának bővülése

Akt.:
Nőtt a Twitter forgalma, de megtorpant a felhasználók számának bővülése
© Illusztráció: Getty Images
San Francisco – Növelte forgalmát és csökkentette veszteségét a negyedik negyedévben a Twitter, megtorpant azonban a felhasználók számának növekedése – derül ki az üzenetmegosztó szolgáltató közösségi média portál céges honlapján közzétett eredmény beszámolóból.

A negyedik negyedévben a Twitter Inc. 710 millió dollár bevételre tett szert, 48 százalékkal magasabbra az egy évvel korábbi 479 millió dollárnál.

Az adó- és kamatfizetés, értékcsökkenés és amortizáció előtti (EBITDA) eredmény 191,4 millió dollár lett a negyedik negyedévben, 35 százalékkal magasabb a 2014 negyedik negyedévi 141,4 millió dollárnál. A harmadik negyedévben 142,1 millió dollár volt az EBITDA eredmény.

A decemberrel zárt negyedévben a Twitter 90,2 millió dollár veszteséget szenvedett el, kisebbet az egy évvel korábbi 125,4 millió és a harmadik negyedévi 131,7 millió dollár veszteségnél.

A Twittert reklámfelületként felhasználó ügyfelek száma 90 százalékkal 130 ezerre emelkedett a negyedévben.

Az aktív felhasználók száma 9 százalékkal 320 millióra emelkedett a negyedik negyedévben az egy évvel korábbi 292 millióról. Ezen belül az Egyesült Államokban 3 százalékos, nemzetközi szinten pedig 11 százalékos volt a növekedés.

Negyedéves összevetésben azonban a felhasználók számának növekedése megállt, az előző, harmadik negyedévben is 320 millió felhasználója volt a Twitternek.

A 2016-os első negyedévre a Twitter 595-610 millió dolláros bevételt helyezett kilátásba, szemben a 627 millió dolláros piaci várakozással.

A felhasználók számának csökkenését és a várakozásoktól elmaradó forgalmi előrejelzést a részvény árfolyamának gyengítésével “büntették” a befektetők: az árfolyam a szerdai tőzsdei zárást követően 13 százalékkal is lejjebb esett a tőzsdén kívüli kereskedelemben, a veszteség azonban később három százalékra mérséklődött.

A Twitter alapító-vezérigazgatója Jack Dorsey változásokat jelentett be az üzenetmegosztó szolgáltatás struktúrájában: lehetővé teszik az üzenetek fontosság szerinti osztályozását, illetve az üzenetek nem időrendi, hanem egy bizonyos, a felhasználói preferenciákat figyelembe vevő algoritmus szerint átrendezett sorrendben jelennek majd meg a felhasználói felületen.

– MTI –








hirdetés