Két nap, két város

2019.12.15. 11:30

Sokak álmát váltotta valóra a debreceni pár

Két egymást követő napon lett kipipálva Barcelona és Párizs a bakancslistán, de hogyan?

Fotó: Kolozsvári Nóra és Bisi Tamás magánarchívuma

Három nap alatt három ország, ugye, milyen hihetetlen? Azt gondolnánk, hogy ez csak az álmainkban létezhet, pedig nem. Kolozsvári Nóra és párja, Bisi Tamás elgondolta, majd megvalósította az utazás szerelmeseinek vágyát: minden egyes reggel más országban ébredni. A debreceni pár a cívisvárosból indult útnak, egészen Spanyolországig repültek, majd másnap átruccantak Franciaországban, ahonnan végül ismét hazai földre tévedtek. A szerelmesek imádnak utazni, világot látni, de persze mindent csak módjával. Idén úgy gondolták, eleget napoztak már, itthon és a görög tengerpartokon nagyon sok nyári élményt szereztek, ezért novemberben inkább a városnézésé lesz a főszerep.

Hosszas tanakodás után kiválasztottak két világvárost, ahol egy-egy nap alatt rengeteg helyet bejártak, Barcelonát és Párizst hódították meg.

Nevezetes épületek

– Nagyon sokan meglepődtek rajta, hogy ennyit utazunk repülővel és „csak” egy-egy napot töltünk a városokban, viszont kellemesen csalódtunk, amit szerettünk volna, azt megnéztük. Ez a néhány nap nem a pihenésről szólt, például Párizsban 20 kilométert sétáltunk, amit akkor észre sem vettünk, csak nap végére fáradtunk el. Egy hétvégét szántunk a kirándulásokra, amit nem bántunk meg, egy igazi kaland volt, amit soha nem feledünk. A kiruccanás Katalónia fővárosában kezdődött, egy kerékpártúrán vettünk részt, ahol magyar idegenvezető mutatta meg nekünk Barcelona legnevezetesebb részeit, hangulatos utcáit, emlékműveit és csodálatos tengerpartját. A túra körülbelül ötórás volt, amit nagyon élveztünk, végigtekerni egy város utcáin, ahol nem hallani magyar szót, és még sohasem jártunk, nagyon emlékezetes – mondta.

Fotó: Shutterstock

– Barcelonában az egyik legszebb épület szerintem a Sagrada Família, szecessziós és gótikus stílusjegyei gyönyörűek, ezért nem is lepett meg, hogy annyi turista járkált a környéken. Arról nem is beszélve, hogy nem csak egy templom, hiába 130 éves, még mindig újítják, építik, amiről egyébként nagyon híres az épület. A katalán parlamentet is körbejártuk, végig „suhantunk a La Rambla utcáin, majd végül kikötöttünk a tengerparton, ahol a Földközi-tenger végtelensége, morajlása fogadta a turistákat. Sokan nem mernek rövid időre elutazni, attól tartanak kevés idejük lesz megnézni a helyi nevezetességeket, pedig ez nincs így, ha jó a szervezőkészségünk, akkor végül nem lehet panaszunk – tette hozzá.

Céltalanul a végtelenbe

Nóra és Tamás egy éjszakát töltött Spanyolországban, másnap „szárnyakat növesztettek”, és Párizsig meg sem álltak.

Fotó: Kolozsvári Nóra és Bisi Tamás magánarchívuma

Franciaországban rengeteget sétáltak, céltalanul mászkáltak egyik utcából a másikba, ami szerintük megkoronázta a hétvégéjüket. Természetesen ellátogattak az Eiffel-toronyhoz, ahol az elmaradhatatlan fotó is elkészült, majd tovább „robogtak” a Notre-Dame-székesegyházhoz, ahol megcsodálhatták a híres gótikus stílusú templomot. Nóriék a helyi ételeket nem igazán kóstolták, nem szeretik a tenger gyümölcseit, de a francia hagymakrémlevesre nem mondtak nemet.