Nissan Qashqai +2: a nagycsaládi

Debrecen – Mondhatni, a Nissan új
szabadidő terepjárója annó
villámrajtot vett, hiszen a Qashqai-ból
tényleg annyi van már az utakon, mint
égen a csillag.


A gyáriaknak azonban mégiscsak lehetett
némi hiányérzetük az
új sztármodellt illetően, hiszen nem
sokkal az alapkivitel debütálása
után a +2 névvel illetett,
hétszemélyes változatot is piacra
dobták.


Nos, magunk között szólva jól
tették; már csak azért is, mert az
amúgy is pofásra sikeredett autó
az arasznyi toldásnak
köszönhetően nem csupán nagyobb,
de még arányosabb is lett.

Többekhez eljutni


A cél nyilvánvaló volt: az
eredendően családi autóként
megfuttatott járművet a
nagycsaládosok számára is
elérhetővé tenni. Hiszen ha
jól belegondolunk, nem egyszerű olyan
négykerekűt találni, amiben a
felmenők mellett még öt csemete
elfér, ráadásul (és ez sem
utolsó szempont) a járgány
„lapjával” akár egy
szabványgarázsba is befér.


Az 5+2 üléses kaskájban az
utazók összetételét tekintve
többféle
variációelképzelhető (1
felnőtt 6 gyerek, 2 felnőtt 5 gyerek, 3
felnőtt 4 gyerek, 4 felnőtt 3 gyerek, 5
felnőtt 2 gyerek), korlátot pusztán
a harmadik sor két ülésének a
mérete jelent.


Ezeket olyannyira gyermekeknek tervezték, hogy
még a gyáriak is figyelmeztetnek: oda
legfeljebb 160 centis embertársainkat
zsúfoljuk be…

A hízókúra során
egyébként a
„bónuszként” juttatott
centimétereket igyekeztek úgy elosztani,
hogy jusson belőlük a tengelytáv
növelésére is.


Ha már itt tartunk: első
ránézésre nem könnyú
eldönteni, hogy a rövidebb vagy a
hosszított kivitelt látjuk, az
utastérben persze szemvillanás alatt
felszáll a laikusok szemét esetleges
elborító lila köd.

Variálható
csomagtér


A +2 minőség és komfort
dolgában tökéletesen hozza azt a
színvonalat, amit az ötszemélyes
kivitelnél már megszokhattunk, ami
igazából több benne, azt a
mindenhová magunkkal cipelt plusz két
ülés.


Ha ez utóbbi mondatból kiéreztek
volna némi malíciát, az annak
szólt, hogy szükség esetén
nem lehet otthon hagyni a harmadik üléssor
elemeit, viszont pillanatok alatt a padlószintbe
hajtogathatók.


Ezt viszonylag gyakran meg is kell tennünk, ha a
megmosolyogtató 130 literes helyett egy
tisztességes, 450 literes poggyászteret
szeretnénk magunk mögött tudni.

A független törésteszten
ötcsillagos minősítést szerzett
Nissan egyébként a
gyermekvédelemre is kiemelkedően magas,
negyven pontot kapott, így mindjárt
nyugodtan ültetjük be az
aprónémet akár két sorral a
hátunk mögé.


Tesztautónkat egyébként a 2.0
literes, 150 lóerős
turbódízel motor hajtotta, ami a
hatsebességes manuális
váltóban méltó
társra talált.


A több mint négy és fél
méteres autó még városi
forgalomban is egészen jól
navigálható, mint ahogy hosszabb
úton a menetdinamikájára és
a komfortjára se lehetett egyetlen rossz
szavunk.

Tudni
illik

Motor (cm3): 1995 Max.telj. (LE): 150
Max.nyom. (Nm): 320 Gyorsulás (0-100
km/h/s): 12,4 Végsebesség
(km/h): 183 Csomagtér (l): 450/1520
Tesztfogyasztás (l/100 km): 7,0








Petneházi Attila

E-mail: petnehazi@naplo.haon.hu