Nincs üzemanyag a debreceni repülőtéren – Az igazgató a szerződésbontást fontolgatja

Wizz Air
Wizz Air
Debrecen –  Többen is jelezték szerkesztőségünknek az elmúlt időszakban, hogy késnek a Wizz Air Debrecenből induló londoni járatai. Volt, aki fél órás menetrendi csúszásról, akadt, aki kirívó egy órás késésről számolt be.

Meleghegyi Tamás József, az Airport-Debrecen Kft. igazgatója a Naplónak nyilatkozva megerősítette értesüléseinket. – Igen, sajnos ez igaz, különösen ma (hétfőn), amikor csak közel 50 perces késéssel tudott kifutni a gép egy rajtunk kívül álló hiba miatt – kezdte. Mielőtt az ok részletezésére kitért volna, egy cégvezetőt idézett, aki úgy fogalmazta meg a repülőgépek kiszolgálást, hogy az olyan, mint amikor a Forma1-es autók kiállnak a boxutcába: sok embernek, sokféle feladatot egyszerre kell elvégeznie, nagyon rövid időn belül.

Válaszra sem méltatják

– Ezt a reptér munkatársai kiválóan elsajátították, csakhogy van az egész – eredetileg fél órás – kiszolgálásnak egy igen kényes pontja, a repülő üzemanyaggal való feltöltése. Ez már nem először okoz gondot, s mi nem először tettük szóvá a Totál Hungária Kft.-nek. Hiába, válaszra sem méltatják a leveleinket. Botrány, hogy jelenleg nincs üzemanyag a repülőtéren, ezzel tarthatatlan helyzetbe hoztak minket, a várost – tárta fel a problémát az igazgató. Elmondta, “az előző vezetés sajnos egy olyan nagyon előnytelen szerződést kötött 6 éve, ami még további 4 évig él”. – Huszonhét éve foglalkozom légiközlekedéssel, de ilyen minősíthetetlen tartalmú szerződést soha életemben nem láttam egy földrészen, egy légitársaságnál se – véleményezte az egyezséget Meleghegyi Tamás József, aki maga is számtalanszor kereste meg a Totál ügyvezetőjét, sikertelenül.

Több ezer eurós kártérítés

– Végre megindul egy rendszeres, nemzetközi légiközlekedés, nagyon jó utaskihasználtsággal és erre folyamatos késéseket okoz a Totál lehetetlen kiszolgálási szerződése, amit ráadásul nem is tartanak be. Már a járat indulása előtt négy hónappal felvettük velük a kapcsolatot, s megírtuk, hogy így nem fogják tudni időben kiszolgálni a gépeket. A válasz akkor kioktatás volt, hogy ők ezt jobban tudják. Ennek az eredménye az állandó késés. Ezért pedig a Wizz Airrel szemben mi vagyunk a felelősek, mert minket köt a szerződés, mint kiszolgáló repülőteret, s az esetleges kártérítés igényeket – a “botrányos szerződés” miatt – tovább sem tudjuk hárítani – fakadt ki a vezető.

Kérdéseinkre – hogy milyen összeg lehet? s kellett-e már fizetni ilyen okból? – üzleti titokra hivatkozva kitérő választ adott. – Nem mondhatok árat, de annyit igen, hogy a szerződés pontosan rögzíti, hogy x perc késésre mennyi eurót kell fizetnünk. Eddig még nem kaptunk ilyen számlát, de lehet hogy fogunk. Kiváló ugyan a kapcsolatunk a Wizz Air-rel, de nem várhatjuk el, hogy ne számolják fel a késést, amit a Londonból tovább induló járat ráadásul hurcol magával, sőt akár az egész hálózatban csúszásokat okozhat – fogalmazott Meleghegyi Tamás József. Egy biztos a reptér vezetése kedden (ma) ultimátumot küld a Totálnak. – Ha nem változtatnak, akkor megfontoljuk a szerződés azonnali hatályú felmondását – jelentette ki az igazgató a Naplónak.

Szerettük volna megtudni a Totál Hungária Kft. álláspontját, de többszöri telefonos megkeresésünk ellenére sem kaptunk válaszokat, amennyiben sikerrel járunk válaszukat közöljük.

Fabók Ágnes

agnes.fabok@inform.hu



A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .