A Hódmezővásárhelyet északról új nyomvonalon elkerülő, 2×1 sávos kialakítású főúton 5 szintbeni, ebből két körforgalmi csomópont lesz, épül egy különszintű csomópont, egy vasút feletti felüljáró és egy kerékpáros aluljáró is, a végcsomópontot pedig egy vasutat és közutat külön szintben keresztező körhíd jelenti.
Ha a közbeszerzési eljárás eredményes lesz és a forrás rendelkezésre áll, a kivitelezés év végén elkezdődhet. A beruházást uniós és hazai forrásokból finanszírozzák.
A 47. sz. másodrendű főút Észak- és Dél-Alföld egyik fontos közúti folyosója, Debrecent köti össze Szegeddel. Az elmúlt évtizedekben Békéscsaba és Szeged között megépült Békéscsaba és Orosháza elkerülője. Tavaly 61 kilométer hosszan, közel 25 milliárd forint értékben, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) megbízásából a NIF beruházásában befejeződtek Békéscsaba és Szeged között a főút 11,5 tonnás burkolaterősítési és kerékpárút építési munkálatai.
A Hódmezővásárhelyet elkerülő 12,7 kilométer hosszú útszakasz a fejlesztés utolsó ütemeként épül meg, így a megyei jogú város 2018 tavaszára mentesül az átmenő forgalom, illetve a káros környezeti hatások alól – írja közleményében a NIF.
– MTI –
A kommentelés opció, a jó magaviselet kötelező! Moderációs elveinket itt olvashatja .