Úton

Akt.:
Három fiatal vesztette életét a balesetben
Három fiatal vesztette életét a balesetben - © Fotó: Matey István
Aki hivatásos kamionvezetésre adja a fejét, olyan felelősséget vesz magára, mint kevés közlekedő – talán csak a buszsofőröké mérhető az övékéhez. Soktonnás monstrumokat visznek napról napra, közülük sokan egyik országból a másikba. A lehetséges következményekről sokat elmondanak a 2016 február végén történtek: a 47-esen egy autóban hárman vesztették életüket, miután egy kamionpótkocsiról egy alkalmatlan csavarokkal rögzített kerék elszabadult. Szabó Zsolt László írása.

Az ítéletben visszaköszönt a teherszállítás majd’ összes rákfenéje: a sofőröket hajtó főnök, a kamionstop miatti kényszerű várakozás lehetősége, a sietség – emlékezetes, még előzött is a lengyel vezető. Erről jut eszembe: a kamionossal akkor is baja van az autósnak, ha lassan halad, és feltartja a forgalmat, ha meg gyorsan, és a jármű farában ég a lámpája, az a baj. A hatóságnak ezek ellenőrzésére van lehetősége, a rossz műszaki állapotú pótkocsik kiszűrésére, vagy hogy éppen leszakadhat-e a kerék, kevés. Téli autós utazások alkalmával a monstrumokról leszakadó vastag jégdaraboktól kell tartani. Hogy milyen veszélyes, tudhatja, akinek már csapódott a szélvédőjére. A letakarítás ellenőrzése hatósági feladat (lenne), a sofőröknek pedig feladata (lenne), hogy gondoskodjon a jégtelenítésről. Talán fel sem mérik a veszélyt az ez ellen vétők, mint ahogy nem mérte fel a veszélyt a lengyel kamionos sem, akinek a leszakadó kereke okozta baleset három emberéletet követelt, és ezért – nem jogerősen – három év fogházbüntetést kapott.

– Szabó Zsolt László –


Loki-szurkolók balesete: bűnösnek mondták ki a kamionsofőrt

Három, Békéscsabáról hazafelé tartó szurkoló vesztette életét a 2016 februárjában történt balesetben. A lengyel sofőr hiába cserélt kereket, 12 kilométer után azt is elengedték a csavarok.








hirdetés