Nézőpont: Több-kevesebb

Nézőpont: Több-kevesebb
© Illusztráció: Getty Images
A hónap elején lehetett olvasni, hogy 2014-ben két százalékkal nőtt a söripar belföldi értékesítése, a vezető hazai sörgyártók itthon 5,8 millió hektoliternyi nedűt adtak el. Jó lenne azt hinni, a magyarok közelednek a kulturált és igényes sörfogyasztó nemzetek (például Csehország, Belgium) táborához, de templomban illetlen lenne sörözni. Vékony Zsolt írása.

Bár gombamód szaporodnak a remek kisüzemi főzdék (amelyek szintén tettek azért, hogy elhasználódjon a „kézműves” jelző), hazánkfiai pedig feltalálták a házi sörfőzőgépet, az igényesebb fogyasztók zöme így sem lehet elégedett. Hogy miért nem? Mivel az átlagember szinte mindig a legolcsóbb vagy az ismert magyar márkákat választja, és a kocsmák, éttermek zöme sem kockáztat, maradnak a bejáratott brandeknél. Tény, a minőségi sörök (sajnos szinte mindegyikük import) nagyrészt magasabb árfekvésűek, cserébe élmény az elfogyasztásuk, hisz állagra, ízre is elsőrangúak, itatják magukat. Kár, hogy ez sokak ingerküszöbéig nem jut el, tartózkodnak a megszokott dolgok feladásától. Pedig érdemes lenne próbálkozni, hisz ha valakinek mennyiségre kevesebbre is futja, minőségben viszont annál többre. Hisz a legfontosabb üzenet mégiscsak az, hogy mindenki mértékkel igyon alkoholt, a kevesebb néha tényleg több.

– Vékony Zsolt –








hirdetés