Nézőpont: Pénzfelvétel „frásszal”

Illusztráció
Illusztráció - © Fotó: Sean Gallup/Getty Images
A minap a Kishegyesi út elején található bevásárlóközpont egyik pénzkiadó automatájából szerettem volna a fizetésemet felvenni. Legnagyobb meglepetésemre a gép a tranzakció végén azt írta ki, hogy „a kért összeg nem áll rendelkezésére.” (Előző este telefonon lekérdeztem a számlaegyenleg állását, így tudtam, hogy van annyi pénzem.) Orosz Csaba írása.

Gondoltam, valamit biztos rosszul csináltam, ezért újra elvégeztem a műveletet. Ismét az előző üzenet. Nem vagyok ideges típus, de a vérnyomáson hirtelen kezdett emelkedni, izzadságcseppek jelentek meg a homlokomon. Kivettem a kártyát, majd kisebb összegeket kérve kétszer is újrakezdtem a műveletet, de mindhiába. Egyetlen fityinget sem kaptam. Azt gondoltam, hogy valaki meghekkelte a számlámat, megloptak.

Miközben az ATM-el „birkóztam” mögöttem 4-5 emberből álló sor alakult ki. Volt aki türelmetlenségének már hangot is adott. Mit vacakol már annyit? Aztán azzal igyekeztem magam nyugtatni, hogy talán csak a pénz fogyott ki, vagy elromlott a masina. De ha így van, miért nem tájékoztat erről egy felirat, vagy miért nem kapcsolják ki a gépet? Miért hagyják kétségek között vergődni az ügyfeleket? Szerencsére egy félóra múlva a legközelebbi bankfiók automatájából elsőre sikerült felvenni a pénzem és az egyenlegem is rendben van. Eddig sem voltam a bankkártya használat szerelmese, rámkényszerített nyűgnek éreztem, de most a maradék kedvem is elment tőle. Kinek hiányzik egy ilyen „frász”?

– Orosz Csaba –


Van pénz, csak a gép nem enged hozzáférni
Debrecen – Sikertelen automatás készpénzfelvétel esetén nem kell fizetnie az ügyfélnek.