Népszerű a hagyományos televízió

Debrecen – A fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák a televíziónézés élményét.


Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra.

Kábelen, műholdon

A magyar nézők 86 százaléka fizet elő kábeles vagy műholdas adások vételére; Európában átlagosan 65, világszerte pedig szintén átlag 72 százalék. Többek között ezt tárta fel a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat globális felmérése. A válaszadó magyarok három százaléka fizet online „video on demand” (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg 61 vizsgált országban globálisan 26 százalék. Ebből a szempontból Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti a rangsort 35, illetve 32 százalékos aránnyal. „Napjaink összetett médiakínálatában a videoprogramokat letöltésre kínáló szolgáltatók növekedése a média minden szereplője számára kínál lehetőségeket” – jelentette ki Megan Clarken, a Nielsen termékfejlesztési elnöke. – Mind a közönség, mind reklámozók és tartalomszolgáltatók számára előnyt jelent, ha mélységében is ismerik nem csak a fogyasztók nézettségi dinamikájának változásait, hanem azt is, hogy miért változik. Két dolog soha nem volt annyira érvényes, mint manapság: mindig a tartalom lesz a király, és a fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák, igényeikhez igazítsák a nézés élményét.

HBN








hirdetés