Nemzeti Pedagógus Kar: a tényleges szakmai megoldások csak tárgyalással születhetnek meg

Budapest – A tényleges szakmai megoldások, amelyek elősegíthetik az oktatási rendszer hatékonyabb működését, csak a jogszabályok adta lehetőségek között, tárgyalások útján születhetnek meg – közölte a Nemzeti Pedagógus Kar vasárnap az MTI-vel.

Véleményük szerint a Köznevelési Kerekasztal alkalmas lehet arra, hogy érdemi javaslatokkal segítse a döntéshozókat a szükséges változtatások meghozatalában. Hozzátették: azért dolgoznak a kerekasztali munkacsoportokban, hogy a lehető leghamarabb a kormány elé lehessen terjeszteni a jogszabály változtatást igénylő tervezeteket.

Kiemelték: a pedagóguskar küldöttei gyakorló pedagógusként, és a környezetükből kapott információk alapján az elmúlt két évben többször jelezték, hogy egyre nehezebb a mindennapi munka elvégzése az intézmények és a kollégák számára is. Mint írják, egyáltalán nem lehetnek elégedettek azzal, hogy e jelzések ellenére lassan, és csak az erősödő civil kezdeményezések hatására kezdett érdemben tárgyalásokat a kormányzat.

A megkezdett munka eredményes folytatásához szükség van mindenkire, aki szervezett keretek között szeretne tenni az oktatás ügyéért – írják. Ezért azt kérik, hogy a most sorra kerülő területi választásokon a pedagógusok megválasztható küldöttként, és szavazóként is segítsék a kar feladatainak eredményesebb elvégzését.

– MTI –








hirdetés