Némi piacvesztéssel számolnak az autógyártók

Némi piacvesztéssel számolnak az autógyártók
© Fotó: Pixabay
Budapest – Az elektromos autók és a robotizálás is veszélyezteti a magyar autóipart.

Az elektromos autók elterjedése és az automatizálás akár már 5 éven belül is negatívan érintheti a magyar ipart. Elsősorban a nagy autógyártók beszállítói hálózatának csökkentése és az élő munkaerő mérséklése jelentheti a legnagyobb veszélyt – derül ki az Atradius globális piacelemzéséből.

Kinek a kárára?

Az elemzők szerint piacvesztéssel kell számolnia azoknak az autóipari beszállítóknak, amelyek kis kutatás-fejlesztési igényű, hagyományos terméket gyártanak. Az elektromos autókban ugyanis 60 százalékkal kevesebb az alkatrész, mint a régi technológiájú járművekben, ráadásul ezek olyan berendezések, amelyek jelenleg a német márkák technológiai előnyeit adják. Ez a folyamat a magyar autóipart, és beszállítói hálózatot is negatívan érintheti.

Nem lesz rá szükség

„Ha eltűnnek a drága automataváltók vagy a differenciálművek, akkor nem lesz szükség a Magyarországon működő német autógyárak köré felépült beszállítói körre sem. Ezért is kockázatos a hazai ipar szerkezeti összetétele, amelyen belül 30 százalék az autóipar aránya, ennek jelentős része pedig függ a német autóipartól” – mondta Vanek Balázs, az Atradius országigazgatója. Mivel az elektromos autók árának közel felét az akkumulátor adja, fontos, hogy a most a Tesla, illetve a koreai LG és Samsung által uralt akku-piacon megjelenjen egy európai gyártó. Ezt célozza az a németországi konzorcium, amely kormányzati támogatást kapott egy olyan akkumulátor-gyárra, amely felveheti a versenyt a Tesla koncepciójával.

HBN








hirdetés