Nem vég-, csak egy állomás az újabb három járatindítás

Akt.:
Debrecen, 2015. május 21. Felszálláshoz készül a Wizz Air légitársaság repülőgépe a debreceni repülőtéren 2015. május 21-én. Papp László polgármester (Fidesz-KDNP) és Váradi József, diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy Wizz Air bázisrepülőtere lesz a debreceni reptér.
Debrecen, 2015. május 21. Felszálláshoz készül a Wizz Air légitársaság repülőgépe a debreceni repülőtéren 2015. május 21-én. Papp László polgármester (Fidesz-KDNP) és Váradi József, diszkont légitársaság elnök-vezérigazgatója bejelentette, hogy Wizz Air bázisrepülőtere lesz a debreceni reptér. - © MTI Fotó: Czeglédi Zsolt
Debrecen – Az új vonalakkal a Wizz Air már 22 országba repül Magyarország két repteréről.

A repülőtér az elmúlt évekbeli fejlesztéseknek köszönhetően logisztikailag is nagyon fontos pillére a város gazdaságának – hangsúlyozta Papp László polgármester a Wizz Air új járatait bejelentő sajtótájékoztatójukon. A trimodális logisztikai központ kialakítása jelentős stratégia együttműködésekre ad lehetőséget – tette hozzá, majd emlékeztetett Orbán Viktor látogatására, amikor miniszterelnök megerősítette, hogy a várossal kötött megállapodás része a reptér fejlesztése 1,2 milliárd forintból. Ebből a forrásból építhető ki az új, ILS II-es leszállító rendszer, és infrastrukturális korszerűsítéseket is végeznek a a légikikötő egyes részein.

Járatsűrítés

A vállalat jelentős fejlődésen megy keresztül, jelenleg 18 bázisrepülőtérrel rendelkezik, de a debrecenivel együtt további közép-európai városoké csatlakozik decemberig ebbe a sorba – mondta a Wizz Air elnök-vezérigaztója, Váradi József. Gépeik csaknem 400 útvonalon repülnek, több mint száz desztinációban 38 országot érintve. Jelenleg 59 repülővel szállítják az utasokat, de ez a szám év végére 65-re emelkedik. Debrecenben folyamatos az utasszám-növekedés, ami továbbra is garantált az útvonalbővítéssel, illetve a járatsűrítéssel. Decembertől ugyanis nem csak a három új célállomásra közlekedő heti két járattal utazhatnak többen, hanem Londonba az eddigi 7 helyett 10, Eindhovenbe pedig 2 helyett 3 alkalommal indul gép, illetve érkezik onnan vissza.

Az új desztinációkról Váradi József elmondta, a nemrég bejelentett milánói vonal után Párizs fontos úticél lesz, mert a Wizz Air csak Debrecenből indít gépet a francia fővárosba. Malmö az itt tanuló skandináv egyetemi hallgatók miatt tűnik jó választásnak, míg Brüsszel Európa fővárosa, így természetes, hogy sokan akarnak oda eljutni Debrecenből is.

Fejlődésre ítélve

A repülőteret működtető Xanga Investment & Development Goup vezetője, Herdon István a Wizz Air-bázis létrehozását jelentősebb eseménynek tartja, mint az első járatindítást. Elmondta az elmúlt három évben sokat segített nekik a légitársaság, hogy a menetrendszerinti járatokat megfelelően tudják üzemeltetni. Győri Gyula, egykori debreceni önkormányzati képviselő, a Nemzeti Közlekedési Hatóság elnöke arról beszélt, hogy a debreceni az egyetlen olyan magyar tulajdoni reptér, amelyben ilyen fejlődési lehetőség van. Ebben szerepet játszik a jó együttműködés a Wizz Airrel, ami mások számára is példamutató.

HBN-ÉP ​


Tovább tágul Debrecen fölött a légtér
December közepétől már heti 21 járatot üzemeltet a Wizz Air új bázisrepterén.








hirdetés