Nem szabad belenyugodni

Debrecen – A születést, a halált papírozni kell, és a kettő között is ezer alkalommal vagyunk kénytelenek találkozni a hatóságokkal, szolgáltatókkal.

E „randevúk” jellemző képet adnak a társadalom állapotáról. A Napló levelezési Fóruma, a debreceni Agora – mintegy mikrovilág – példákat kínál a megméretésre.

Kezdjük a roszakkal. Arra a kérdésre, hogy az úgynevezett Szoták villa (melyben a Krúdy étterem is működik) tulajdonosa mekkora területet milyen kötelezettséggel és mennyiért bérel az önkormányzattól, évek óta nem sikerül választ kapni.

Amint a jegyzőtől sem tudhatjuk meg, hogy sok éve mely két civil szervezet kezdeményezte a józsai választókerületek határainak módosítását. Legutóbb a DKV kommunikációs vezetője hárította el egy panasz kivizsgálását arra hivatkozva, hogy nem elég közölni percre pontosan az időt, a helyszínt és a járat számát, tudni kell a busz rendszámát is.

És néhány jó példa. A debreceni víz minőségét kifogásoló felvetésekre a cég vezérigazgatója (nem kommunikációs vezető) szakszerű, de könnyen érthető magyarázatokat adott, s nem fáradt bele a vitába. Megértük továbbá, hogy az okmányiroda munkáját többször és többen illették dicsérő szóval. S talán máig is meglepi a levelezőket, hogy a hivatal városfejlesztési főosztályának vezetője nem restell időt szakítani és őszinte – akár terjedelmes – válaszokat írni a panaszkodó, kifogásoló felvetésekre.

Utóbbiak mutatnak rá leginkább az előbbiek tarthatatlanságára. Azaz: nem kell belenyugvással elfogadni, ha a hivatal méltatlanul végzi a dolgát, vagy kérdésünkre-kérésükre nem válaszol. Lehetőleg önök se tegyék.

Szabó Katalin

szabo.katalin@inform.hu








hirdetés