Nem kérdés, idén minden Hamiltonról szólt a Forma-1-ben

Hamilton újra a világ tetején
Hamilton újra a világ tetején - © Fotó: AFP
A Mercedes brit pilótája negyedik vb-címét nyerte, ám jövőre lehet, már ferrarisként rója a köröket.

Izgalmas idényt tudhat maga mögött a Forma–1: egészen a 18. futamig kiélezett csata folyt a vb-címért, végül úgy alakult, hogy Lewis Hamilton nyerte meg a sorozatot, megelőzve Vettelt. A konstruktőrök versenyében a Mercedes bizonyult a legjobbnak, immár negyedszer. A szezon március 26-án, az Ausztrál Nagydíjjal vette kezdetét a melbournei Albert Parkban és november 26-án ért véget az Abu-dzabi Nagydíjjal, összesen húsz futamon álltak rajthoz a pilóták.

Hamilton negyedik vb-címe már a múlt hétvégét megelőzően, még Mexikóvárosban biztossá vált, végül 363 ponttal diadalmaskodott, Sebastian Vettel lett a második 317 egységgel, míg a dobogó harmadik fokára Valtteri Bottas ért oda (305 pont). Végleg befejezte pályafutását a brazil Felipe Massa, aki tizenhat szezonon át volt a mezőny tagja, összesen 272 nagydíjon állt rajthoz, 11 győzelmet aratott, 2008-ban pedig kis híján megnyerte a sorozatot.

Hamiltonnak nagyon ment

Ahogy azt már előre tudni lehetett, 2017 a változások éve volt az F1-ben. Az amerikai Liberty Media vette át Bernie Ecclestone helyét a sportágat irányító testület élén. Az új tulajdonos sok olyan intézkedést hozott, mely a nézők érdekeit szolgálta, emellett pedig a csapatok dolgát is megkönnyítette.

Látványosabbá tették a futamokat az aerodinamikai szabálymódosításokkal, a szélesebb abroncsokkal és a súly csökkentésével. Megengedték továbbá a T-szárny használatát, megszüntették azt a rendszert, mely korlátozta a motorok fejlesztését. Ezek mellett számos olyan korrigálás történt, melyek nyomán élvezhetőbb lett a száguldó cirkusz.

Természetesen ebben az idényben is voltak újonc és visszatérő pilóták (többen csak beugróként tűntek fel), illetve olyanok is, akiket idén nem láthattunk. Zöldfülűként szállt harcba Lance Stroll, Antonio Giovinazzi, Pierre Gasly és Brendon Hartley. Újra szurkolhattak Stoffel Vandoorne, Jenson Button, illetve Paul di Resta sikerének. Címvédőként vonult vissza Nico Rosberg, de mellette Jenson Button, Esteban Gutiérrez, Felipe Nasr, Jolyon Palmer, valamint Danyiil Kvjat sem folytatta.

A futamok színes kavalkádként követték egymást, összesen öt pilóta mondhatja el magáról, hogy 2017-ben nagydíjat nyert. Hamilton kilencszer haladt át a célvonalon elsőként, Vettel ötször, Bottas pedig háromszor. Verstappen kétszer bizonyult a leggyorsabbnak, Ricciardo egyszer. A sokkal jobb vb-re számító Räikkönen nem örülhetett sikernek, ellenben hétszer állhatott fel a dobogó második vagy harmadik fokára, ami elég volt a negyedik pozícióhoz a végelszámoláskor.

veh

Hamilton lehet a legboldogabb, hiszen Vettel nem tudta befogni | Fotó: AFP

Hiába lett vége az idei kiírásnak, máris beindultak a találgatások a jövőt illetően. Spanyol lapértesülések szerint például a Mercedes megválna első számú pilótájától, a címvédő Hamiltontól, ha megkapná Carlos Sainzot. A brit pedig a Ferrarinál köthet ki.

Mi lesz itt?

A motorsportok királykategóriájának számító F1-ben a jövőben is folytatódnak a reformok: az amerikai tulajok máris bemutatták a Forma–1 új logóját, mely a minimalista stílust képviseli, mindössze három vonalból áll. Az újítás nem minden istálló tetszését nyerte el, sokan lázadoznak ellene. – Mi volt a baj a régivel? Csak futólag láttam az újat, de az előzőt jobban szerettem – jelentette ki például Bottas.

De nem csupán az új szimbólummal, a tervezett további változtatásokkal sem értenek egyet a leginkább érintettek. A hírek szerint a futamokat övező nagyobb show-ra, sokkal olcsóbb és kiegyenlítettebb versenyekre törekednek a jövőben, amit elfogadhatatlannak tart például a Ferrari is. – A Forma–1 a DNS-ünk része a sorozat születése óta, de ha gyökeresen megváltoztatják a játszóteret, akkor mi ott már nem szeretnénk játszani. Ha nem olyanok lesznek a körülmények, amelyekkel a márkánk pozícióját, különleges megítélését tudjuk erősíteni, akkor nem fogunk indulni – nyilatkozta a Ferrari vezére, Sergio Marchione.

Friss információ, miszerint hivatalos honlapján jelentette be a Sauber, hogy a következő szezontól a partnerükként tér vissza az Alfa Romeo a Formula–1-be. Az olasz gyártó több mint 30 évvel ezelőtt képviseltette magát legutóbb a sorozatban.

HBN–SZADÓ


A konstruktőri világbajnokság végeredménye

1. Mercedes 668 pont
2. Ferrari 522 pont
3. Red Bull-TAG Heuer 368 pont
4. Force India-Mercedes 187 pont
5. Williams-Mercedes 83 pont
6. Renault 57 pont
7. Toro Rosso-Renault 53 pont
8. Haas-Ferrari 47 pont
9. McLaren-Honda 30 pont
10. Sauber-Ferrari 5 pont

A vb végeredménye

1. Lewis Hamilton 363 pont
2. Sebastian Vettel 317 pont
3. Valtteri Bottas 305 pont
4. Kimi Räikkönen 205 pont
5. Daniel Ricciardo 200 pont
6. Max Verstappen 168 pont
7. Sergio Pérez 100 pont
8. Esteban Ocon 87 pont
9. Carlos Sainz Jr. 54 pont
10. Nico Hülkenberg 43 pont
11. Felipe Massa 43 pont
12. Lance Stroll 40 pont
13. Romain Grosjean 28 pont
14. Kevin Magnussen 19 pont
15. Fernando Alonso 17 pont
16. Stoffel Vandoorne 13 pont
17. Jolyon Palmer 8 pont
18. Pascal Wehrlein 5 pont
19. Danyiil Kvjat 5 pont


Abu-Dzabi Nagydíj - Bottas nyerte a szezonzárót
Budapest/Abu-Dzabi - Valtteri Bottas, a Mercedes finn pilótája nyerte a vasárnapi szezonzáró Forma-1-es Abu-Dzabi Nagydíjat. A 28 éves versenyzőnek ez volt idén a harmadik sikere, pályafutása mindhárom futamgyőzelmét 2017-ben aratta. A rajt-cél győzelmet arató Bottas mögött csapattársa, a brit L...








hirdetés