Nem csak a fehér kenyeret szeretjük

Akt.:
Nem csak a fehér kenyeret szeretjük
© Fotó: Getty Images
Budapest, Debrecen, Miskolc, Nyíregyháza – Egyre tudatosabbá válnak a vásárlók a pékáruk vásárlásakor; derült ki a felmérésből.

A többség mindinkább a termékek fajtája alapján választja ki azt, hogy mi kerül otthon az asztalra – derül ki a Jókenyér idén novemberben, 750 fő bevonásával készített, országos, online kutatásából.

Lehessen választani

A felmérés rámutat, a vevők számára fontos, hogy széles kínálatból választhassák ki, hogy milyen kenyeret és péksüteményt vásárolnak meg. Ennek megfelelően a megkérdezettek 83 százaléka főleg a termékek fajtája alapján dönt egyik, vagy másik mellett a boltban. Meglepő módon az árat csupán a válaszadók kisebb hányada (19 százalék) sorolta a legfőbb szempontnak a vásárlás során. Érdekes tény, hogy a budapestiek árérzékenyebbek, mint a vidéki városokban élők. Utóbbiak közül mindössze csak minden nyolcadik jelölte meg az árat mérvadó kritériumként a vásárlás során.

Teljes kiörlésűt

A termékfajtákon belül a teljes kiőrlésű pékáruk iránti érdeklődés szembetűnően magas. A válaszadók 94 százaléka már vásárolt ilyen típusú terméket, elsősorban kenyérfélét. Örömteli, hogy a többség, ha egyszer megkóstolta, akkor utána kitart a teljes kiőrlésű pékáruk mellett. A megkérdezettek zöme ezekből a termékekből akár hetente többször, további egyharmaduk pedig havonta több alkalommal vásárol. A termékválasztásnál egyelőre még nem annyira kísérletező kedvűek a magyarok. A válaszadók szinte kizárólag a teljes kiőrlésű kenyereket keresik a boltokban. A kutatásba bevont emberek közül csak harminc százalék az, akik az édes, vagy a sós teljes kiőrlésű péksüteményeknek is bizalmat szavaznak.

HBN








hirdetés