Nem áll meg a Hatvan utca elején a busz

Hatvan utca
Hatvan utca
Debrecen – Olvasóink ismét egy megállót „hiányolnak”. Akár a Széchenyi utcán a Halközzel szemben, úgy a Hatvan utca elején sincs párja a megállóhelynek. A Segner tér felé menő buszok a Bethlen utcán a szakrendelővel szemben veszik fel utasaikat, aztán legközelebb csak a Hatvan utca végén.

A Pásti utcai megálló pár nélkül, egyoldali kialakítással lett megépítve, mivel a Hatvan utca, Csók utca és Bethlen utca közötti szakaszának jelenlegi forgalomtechnikai és geometriai adottságai ezt teszik lehetővé. Debrecen önkormányzata azonban a Nyugati kiskörút tervezése kapcsán szem előtt tartotta azt, hogy lehetőséget teremtsen az említett szakaszon működő viszonylatok Segner tér felé közlekedő járatainak újabb megállóval történő ellátására.

 

Buszöböl kialakítással kell majd megépíteni

 

 Ennek megfelelően a kiskörút jogerős építési engedéllyel rendelkező tervében már szerepel egy új, a Hatvan utcán, a Tóth Árpád utcával szemben kijelölt autóbusz megállóhely létrehozása. Ezt buszöböl kialakítással kell majd megépíteni – tájékoztatott a polgármesteri hivatal városüzemeltetési osztálya.

HBN

 

A DERKE állásfoglalása: 

A Pásti utca megállóhely párjának a létesítésére már nagyon régóta megvan az igény az utasok részéről, amely mind szolgáltató, DKV Zrt., mind pedig Debrecen Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatala által ismert. Jelen körülmények között a megállóhely létesítéséhez két dolog szükséges, egyrészt a megállóhelyet jelölő tábla, másrészt a szándék-tájékoztatta szerkesztőségünket  Jónás Zoltán, a Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület (DERKE) elnöke.

Téves az az állítás, hogy forgalomtechnikai és geometriai adottságok ezt nem teszik lehetővé, hiszen megállóhely létesítésére alkalmas helyszín van. Itt négy – egyébként kevésbé kihasznált – parkolóhelyet kellene megszüntetni. A megállóhely létesítésével nem szükséges a kiskörút építését megvárni, hiszen a “beruházás” egészen minimális lenne. Az általunk javasolt helyen, sem jogszabály*, sem műszaki előírás megállóhely kijelölését nem tiltja, nincs kapubeálló sem más forgalmi akadály- teszi hozzá Jónás Zoltán.
Erre a megállóhelyre a belvárosi sétáló övezet felől érkező utasok miatt lenne szükség, ezért a nyugati kiskörút terveiben szereplő, a Tóth Árpád utca elejére tervezett megállóhely nem nyújtana kedvezőbb alternatívát a Jókai utca megállóhellyel szemben.


Pásti utca megállóhely párja nagyobb térképen való megjelenítése

A Tóth Árpád utca elejére tervezett megállóhely létesítése támogatandó elképzelés (különösen a közeli gimnázium miatt), azonban úgy gondoljuk, hogy a megállónak a sétálóövezethez minél közelebb kell elhelyezkedni, hogy az minél kevesebb gyaloglással elérhető legyen a belvárosból.

Kapcsolódó jogszabályok:*
19/1994. (V. 31.) KHVM rendelet, a közutak igazgatásáról
15/2000. (XI. 16.) KöViM rendelet, az utak építésének, forgalomba helyezésének és megszüntetésének engedélyezéséről
20/1984. (XII. 21.) KM rendelet, az utak forgalomszabályozásáról és a közúti jelzések elhelyezéséről
ÚT 2-1.212:2009 A közúti közösségi közlekedés (tömegközlekedés) pályáinak, utas- és járműforgalmi létesítményeinek tervezése